Gemeenten vinden benchmarkpresentaties waardevol

Gemeenten vinden benchmarkpresentaties waardevol

Inmiddels hebben we meer dan 50 gemeenten bezocht in twee maanden tijd. Een geweldige periode met waardevolle ontmoetingen en discussies. De evaluaties van gemeenten met betrekking tot de presentaties zijn zeer positief. De presentatie is tot op heden beoordeeld met een gemiddeld rapportcijfer 7,8 (n=139).

 

Doel: E-dienstverlening gemeenten verbeteren geslaagd

We hebben als doel gesteld dat het benchmarkonderzoek en –presentaties bij dienen te dragen aan het verbeteren van de e-dienstverlening van gemeenten. 97% van de respondenten op de vragenlijst geven aan dat dit inderdaad het geval is. We zijn erg content met deze feedback!

Verbetersuggestie: ‘meer de diepte in’ lastig te bereiken

Na afloop van de presentatie en het toesturen van het rapport geven gemeenten aan dat de cijfers op een aantal elementen niet genoeg de diepte ingaan. Met name de eigen situatie van de gemeente zou verder uitgediept moeten worden. We zouden hier graag meer aandacht aan besteden voor gemeenten.

Het onderzoek, de presentatie en het rapport bieden we kosteloos aan op het moment. Aangezien er 100 gemeenten deelnemen, is het voor ons erg lastig specifiek per gemeente de diepte in te gaan qua webstatistieken analyses. Elke gemeente heeft min of meer een eigen wens daarin. We denken na om volgend jaar met een passende oplossing te komen.

Positieve reacties

Naast verbetersuggesties vragen we naar positieve punten van de presentatie. De meest genoemde positieve punten zijn:

  • Duidelijk en helder verhaal
  • Nieuwe interessante inzichten
  • Goede, enthousiaste spreker
  • Verstand van zaken
  • Ruimte voor vragen en discussie
  • Geschikt voor breed publiek
  • Handig om inzicht te krijgen in eigen performance vs. benchmark

We danken alle respondenten voor de nuttige en positieve feedback.

Deel het bericht

Over de schrijver

Pieter wordt enthousiast van dienstverlening die vanzelfsprekend is. Vanuit zijn achtergrond in dienstenmarketing (Msc Marketing) en werkervaring heeft hij zich tot een ervaren serviceverbeteraar ontwikkeld. Hij is sterk in projectmanagement, klantonderzoek en serviceverbetering voor organisaties die actief zijn in de publieke en commerciële sector.

Reacties

Geen reacties.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Vul je e-mailadres in, dan mail ik je de link naar de online training:

Tips voor een betere site

1 keer per maandVergrootglas logo
Exclusieve tips