Klantgericht verbeteren van de website

Vraag

Gemeente Medemblik wil eenvoudige diensten zoveel mogelijk digitaal verlenen. Ook streeft de gemeente ernaar dat klanten tevreden zijn over de (digitale) dienstverlening. Daarnaast wil de gemeente het imago onder inwoners verbeteren door duidelijker te laten weten wat zij met hun feedback doen. De vraagstelling aan GBBO:

“Hoe realiseren we gemakkelijke (digitale) dienstverlening en zorgen we voor enthousiasme bij klanten waardoor het imago van de gemeente verbetert?”

Aanpak

Dit is de aanpak van GBBO:

  1. Continu klantfeedbackmeting Medemblik.nl
  2. Maandelijks dashboard met CES / NPS cijfers
  3. Trainen medewerkers analyseren klantfeedback
  4. Delen klantinzichten en bepalen verbeterpunten
  5. Sluiten feedbackloop met inwoners

Resultaat

Het project levert de volgende resultaten op:

  1. Hogere klantbeoordeling Medemblik.nl
  2. Medewerkers die klantgerichter zijn
  3. Een verbetering van het imago van de gemeente onder inwoners
Gemeente Medemblik

Wil jij ook je website verbeteren?

Vul je e-mailadres in, dan mail ik je de link naar de online training: