Vernieuwing website, ledenomgeving en automatisering
van Ergotherapie Nederland
Voor deze leuke opdrachtgever realiseerden we een sterk verbeterde website waaronder meer self-service mogelijkheden voor leden én minder handmatig werk voor de organisatie.
Verbeterde website en self-service mogelijkheden
Forse daling in content: van 2.953 naar 449
Duurzame tijdsbesparing backoffice door automatisering
Aanleiding
Ergotherapie Nederland, de beroepsvereniging voor ergotherapeuten wilde een nieuwe website om drie redenen:
Lage ledentevredenheid: Leden beoordeelden de oude website als onvoldoende, met name vanwege slechte vindbaarheid van informatie en diensten en ondermaatse prestaties (uptime, laadsnelheid).
Handmatig werk automatiseren: door AFAS software beter te integreren in de website en de back-office kan er bespaard worden op handmatig werk, met name voor ledenadministratie activiteiten.
Ontevreden over de webbouwer: de leverancier van de website betrof een eenmanszaak waardoor continuïteit niet of onvoldoende was geborgd.
Directeur Theo van der Bom stelde aan GBBO de volgende vraag:
"Kan GBBO helpen om de nieuwe gebruikersgerichte website van Ergotherapie Nederland te implementeren in de organisatie? Kan dat op zo’n manier dat er ook meer selfservice voor de gebruikers en medewerkers mogelijk wordt?"
Aanpak
In een periode van ongeveer 12 maanden is er intensief samengewerkt om een compleet nieuwe website en ledenomgeving te realiseren. Activiteiten omvatte onder andere:
Begeleiding van het automatiseren van front- en backoffice-processen van de ledenadministratie
Resultaten
De nieuwe website van Ergotherapie Nederland is veel gebruikersvriendelijker. De nieuwe website is taakgericht en vanuit de bezoeker ingericht. Het toptakenonderzoek in combinatie met de card-sorting hebben voor een inrichting gezorgd die aansluit bij de behoefte van de bezoekers. Aansluitend zijn de selfservice functionaliteiten voor de leden én de niet-leden zijn enorm toegenomen.
Het aantal webpagina’s en pdf-documenten is drastisch verminderd van 2.953 naar 449 in totaal. Een verbetering voor de bezoeker maar ook voor het beheer van de website.
Er is een duurzame tijdsbesparing voor de backoffice van de vereniging gerealiseerd. Er zijn grote processen geautomatiseerd op het gebied van de cursusadministratie, facturatie en het lid worden.
“Ik beoordeel de dienstverlening van GBBO met een 9. Het team van GBBO reageert snel en werkt heel adequaat. Voor ons een perfecte realisatie van een gebruikersgerichte vernieuwing van de website van Ergotherapie Nederland!”
Theo van der Bom
Directeur Ergotherapie Nederland
Wij over deze opdracht
“We hebben tijdens deze samenwerking ontdekt dat we buiten de overheidsklanten en -projecten die we doen onze expertise uitstekend kunnen inzetten voor een vereniging. De samenwerking verliep erg prettig en er werd vertrouwd op onze expertise. Het resultaat mag er wezen, niet alleen de leden en niet-leden ervaren een betere website en selfservice, ook de interne organisatie hoeft minder saai administratief werk te doen door slimme automatiseringen.”
Pieter Pinxten
Directeur GBBO
Onze klanten waarderen ons met:
0+
Al meer dan 150 klanten geholpen sinds 2013.
0
Klanten beoordelen ons met een 8,5 uit 100+ reviews op o.a. Google
0+
We hebben meer dan 100 reviews ontvangen op o.a. Google.
Wij zijn trots op onze klanttevredenheid
We zijn trots op de waardering van onze klanten. Bekijk hier een selectie van de meer dan 100 reviews van onze opdrachtgevers.
“Tijdens het project was het contact met GBBO prettig. Het resultaat voldoet aan onze verwachtingen. Kenmerkend voor GBBO is de openheid en transparantie in hun manier van werken. Ze hebben veel kennis, kunde en empathisch vermogen”.
Tamara Huffmeijer
Gemeente Leudal
“Aan de samenwerking met GBBO voor het vernieuwen van de website van gemeente Midden-Drenthe (en het realiseren van een nieuw online team) heb ik super veel gehad. Het was fijn om te kunnen sparren en iemand te hebben die je steunt, maar ook realistisch blijft.”
Jeroen Dijkema
Gemeente Midden-Drenthe
"De begeleiding van GBBO voor het vernieuwen van www.drechterland.nl was erg goed. We werden serieus genomen en de communicatie verliep goed. Het is te merken dat GBBO erg deskundig en professioneel is. We voelden ons echt klant."
Jolien Wagenaar
Gemeente Drechterland
“Het team bij GBBO is kundig, jong, slim (wetenschappelijk), enthousiast en flexibel. In korte tijd hebben wij een goede basis liggen voor het vervolg. Ook de uitkomst geeft vertrouwen in een goed vervolg. Alles werd tijdig en goed verzorgd aangeleverd. Op momenten wanneer we een zetje nodig hadden kregen wij een zetje. Daarna werd de discussie weer snel opgepakt.”
Wiepke Popkema
Gemeente De Fryske Marren
“Er zit veel kennis en ervaring bij GBBO. We hebben het projectresultaat behaald, namelijk een geschikte nieuwe leverancier vinden voor het content management systeem voor www.overbetuwe.nl.”
Simone Vehof
Gemeente Overbetuwe
“Er zijn waardevolle onderzoeken door GBBO uitgevoerd die ons helpen bij het realiseren van de nieuwe website www.voorneaanzee.nl (fusie van 3 gemeenten). Er werd gezorgd voor een goed overzicht en wij zijn goed geholpen.”
Nienke van 't Klooster
Gemeente Voorne aan Zee
“Tijdens het project was het contact met GBBO prettig. Het resultaat voldoet aan onze verwachtingen. Kenmerkend voor GBBO is de openheid en transparantie in hun manier van werken. Ze hebben veel kennis, kunde en empathisch vermogen”.
Tamara Huffmeijer
Gemeente Leudal
“Aan de samenwerking met GBBO voor het vernieuwen van de website van gemeente Midden-Drenthe (en het realiseren van een nieuw online team) heb ik super veel gehad. Het was fijn om te kunnen sparren en iemand te hebben die je steunt, maar ook realistisch blijft.”
Jeroen Dijkema
Gemeente Midden-Drenthe
"De begeleiding van GBBO voor het vernieuwen van www.drechterland.nl was erg goed. We werden serieus genomen en de communicatie verliep goed. Het is te merken dat GBBO erg deskundig en professioneel is. We voelden ons echt klant."
Jolien Wagenaar
Gemeente Drechterland
“Het team bij GBBO is kundig, jong, slim (wetenschappelijk), enthousiast en flexibel. In korte tijd hebben wij een goede basis liggen voor het vervolg. Ook de uitkomst geeft vertrouwen in een goed vervolg. Alles werd tijdig en goed verzorgd aangeleverd. Op momenten wanneer we een zetje nodig hadden kregen wij een zetje. Daarna werd de discussie weer snel opgepakt.”
Wiepke Popkema
Gemeente De Fryske Marren
“Er zit veel kennis en ervaring bij GBBO. We hebben het projectresultaat behaald, namelijk een geschikte nieuwe leverancier vinden voor het content management systeem voor www.overbetuwe.nl.”
Simone Vehof
Gemeente Overbetuwe
“Er zijn waardevolle onderzoeken door GBBO uitgevoerd die ons helpen bij het realiseren van de nieuwe website www.voorneaanzee.nl (fusie van 3 gemeenten). Er werd gezorgd voor een goed overzicht en wij zijn goed geholpen.”
Gebaseerd op onze bewezen aanpak voor meer dan 50 publieke organisaties. Speciaal voor jou op maat gemaakt.
6 redenen om
voor ons te kiezen
1Betrouwbare partner: 10+ jaar ervaring met websites in de publieke sector
We begrijpen jouw wereld en spreken jouw taal. We hebben 150+ verschillende publieke opdrachtgevers geholpen en meer dan 500 opdrachten succesvol uitgevoerd.
2Hart voor de publieke sector
Gaat jouw hart ook sneller kloppen van het verbeteren van de digitale dienstverlening, waarbij het om de mens draait en niet om het geld? Ons hart ook!
3Hoge klanttevredenheid: 8,5 op basis van 150 reviews
Jou als opdrachtgever tevreden maken én houden is onze missie. Van start tot einde ontvang jij van onze professionals een uitstekende dienstverlening.
4Deskundige webprofessionals met gemiddeld 10+ jaar ervaring
Onze interim professionals hebben gemiddeld 10+ jaar ervaring met ‘online’. Verwacht een hoge mate van deskundigheid rondom alles wat met websites en digitale dienstverlening te maken heeft.
5Beschikbaar in heel Nederland
Je kunt ons inschakelen voor opdrachten in heel Nederland
6Samenwerken met plezier
Samenwerken met GBBO is leuk! We vieren graag successen met jou, spreken waardering naar elkaar uit en organiseren bijeenkomsten die energie geven en niet kosten.
Jouw website en webteam tot een succes maken. Dat is waar wij voor gaan. Samen met jou en je collega’s werken we aan betere, gebruiksvriendelijkere en toegankelijkere digitale dienstverlening. Dat maakt het leven van inwoners, ondernemers, cliënten, patiënten, studenten, huurders en leden namelijk een stuk prettiger. Onze deskundige en zeer ervaren online professionals helpen je graag om jouw digitale uitdaging samen tot een succes te maken.