CMS selectie begeleiden
Een CMS selectie uitvoeren is niet iets dat je dagelijks doet toch? De keuze om het juiste CMS te selecteren en de juiste content management systeem leverancier is wél erg belangrijk voor de toekomst van jouw (digitale) dienstverlening. En voor jouw werkplezier. Het is cruciaal dat een CMS selectie succesvol is en je een juiste match maakt. Schakel ons in om gegarandeerd de juiste keuze te maken.
Klanten beoordelen ons met een 8,5 uit 100+ reviews op o.a. Google
Wij scoren een 8,5 uit 100+ reviews
M. KortReclassering Nederland“Wij hadden twee vragen: help ons bij een tijdige migratie van het huidige CMS en help ons bij de meervoudig onderhandse aanbesteding voor een nieuwe toekomstbestendige website. Omdat we laat instapten en dus eigenlijk simpelweg haast hadden, bleef voor mij een zorgvuldige én pragmatische aanpak van essentieel belang. Ik vind dat GBBO hierin geslaagd is. GBBO heeft waargemaakt wat zij beloofden.”
Een CMS selectie traject is noodzakelijk
Je bent tot de conclusie gekomen dat het huidige content management systeem en/of de CMS leverancier niet meer voldoet. Dit komt bijvoorbeeld door:
- Contract CMS leverancier: Het contract met jouw CMS leverancier is binnenkort ten einde. Het is noodzakelijk een CMS selectie uit te voeren, bijvoorbeeld vanwege de aanbestedingsregels. Dit kost veel tijd en door de tijdsdruk en beperkte capaciteit levert dit stress op.
- Service leverancier: De content management systeem leverancier levert geen goede diensten en/of vragen stevige prijzen. Het kan lang duren voordat vragen worden opgepakt. Zo kom je niet snel genoeg vooruit met je digitale communicatie en dienstverlening.
Het is lastig en geeft stress
- Website techniek: De techniek van het content management systeem voldoet niet meer. Je draait al langer op een oude versie van het systeem. En dit levert binnenkort of nu al veel problemen op zoals grotere kans op een hack, downtime en een slechtere bezoekerservaring. Het kan zelfs voorkomen dat het product ‘end of life’ is en niet meer wordt ondersteund op korte termijn. Overstappen is in dit geval een absolute noodzaak.
- Complexiteit: Het is lastig om door de bomen het bos te zien. Er zijn veel mogelijkheden qua typen CMS-en en er zijn ook veel leveranciers waaruit te kiezen is. Je hebt de tijd niet beschikbaar om dit allemaal zelf uit te zoeken. Dit geeft jou en/of je team stress.
Een CMS selectie is niet eenvoudig
Een project voor het succesvol selecteren van een nieuw CMS (en leverancier) is niet eenvoudig. Het is net alsof je in de supermarkt moet kiezen tussen tientallen producten die voor je gevoel ongeveer hetzelfde zijn. Hoe maak je dan een goede keuze? En wanneer je een overheidsinstantie bent of semi-overheid dan zijn er ook nog vaak van die vervelende aanbestedingsregels voor het inkopen van een nieuw CMS. Alsof dat nog niet genoeg is, is het ook nog eens lastig voor jou en je team om alle trends bij te houden in deze wereld. En door het geoliede marketing praatje van de leveranciers heen te prikken.
Wat is een succesvol stappenplan dat gevolgd kan worden om een goede selectie te maken en hoe verkrijgen we de juiste expertise?
Onze klanten waarderen ons met:
Al meer dan 150 klanten
geholpen sinds 2013.
Klanten beoordelen ons met een 8,5 uit 100+ reviews op o.a. Google
We hebben meer dan 100 reviews ontvangen op o.a. Google.
Neem vrijblijvend contact op met Pieter
Over GBBO
Jouw website en webteam tot een succes maken. Dat is waar wij voor gaan. Samen met jou en je collega’s werken we aan betere, gebruiksvriendelijkere en toegankelijkere digitale dienstverlening. Dat maakt het leven van inwoners, ondernemers, cliënten, patiënten, studenten, huurders en leden namelijk een stuk prettiger. Onze deskundige en zeer ervaren online professionals helpen je graag om jouw digitale uitdaging samen tot een succes te maken.
Wat wij voor je doen
De oplossing is eigenlijk vrij eenvoudig. Schakel ons in om voor jou dit project uit te voeren en de knelpunten die jij ervaart op te lossen. Je krijgt een ervaren projectleider/adviseur die jou en je collega’s met plezier begeleidt om een succesvolle CMS selectie uit te voeren. We worden onderdeel van jouw team en nemen de leiding in het uitvoeren van activiteiten zoals het:
- Aansturen van het projectteam voor het uitvoeren van de CMS selectie
- Inrichten van het projectteam en opstellen van een planning met heldere mijlpalen, rol- en tijdverdeling
- Vormgeven van een heldere visie voor de website(s)
- Opstellen van concrete SMART doelen met de website(s)
- Het opstellen van een programma van eisen website
En nog meer kunnen doen
- Uitvoeren van een gedegen marktverkenning en opleveren van een marktverkenningsverslag met voor- en nadelen per aanbieder
- Verbinden met andere organisaties die ervaring hebben met bepaalde CMS leveranciers zodat je het ‘echte verhaal’ hoort over de kwaliteit van een leverancier / CMS.
- Uitwerken van de aanbestedingsleidraad in samenwerking met jou en o.a. de inkoper van jouw organisatie
- Adviseren over de selectie- en gunningscriteria (product- en leverancierseisen)
- Begeleiden van de aanbesteding om een CMS leverancier te selecteren (bijvoorbeeld contact onderhouden met de CMS leveranciers, nota van inlichtingen afhandelen en het organiseren van pitches)
- Projectleiding van het implementeren van de nieuwe website (vervolgproject indien gewenst)
6 redenen om
voor ons te kiezen
1Aantoonbare betere website voor jouw eindgebruikers
Met onze gespecialiseerde gebruikersonderzoek(en) realiseren we voor jou een succesvolle website
2Betrouwbare partner: 10+ jaar ervaring met websites in de publieke sector
We begrijpen jouw wereld en spreken jouw taal. Voor 150+ verschillende publieke organisaties 300+ opdrachten succesvol uitgevoerd.
3Hoge klanttevredenheid: 8,5 op basis van 100+ reviews
Jou tevreden maken én houden is onze missie. Van start tot einde ontvang jij van onze professionals een uitstekende dienstverlening.
4Werken met plezier
Een goed resultaat zet je neer in een goede sfeer. We maken er met jou en je collega’s een mooi en leuk traject van.
5Deskundige webprofessionals met gemiddeld 10+ jaar ervaring
Onze interim professionals hebben gemiddeld 10+ jaar ervaring met ‘online’. Verwacht een hoge mate van deskundigheid rondom alles wat met websites en digitale dienstverlening te maken heeft.
6Beschikbaar in heel Nederland
Je kunt ons inschakelen voor opdrachten in heel Nederland
Website vernieuwen? Ontvang een gratis plan van aanpak
Bij het plan van aanpak krijg je:
- Een aanpak op maat om jouw website te vernieuwen
- Inzicht in wat jouw vernieuwingsproject gaat kosten
- Een concrete planning
- Inzicht in welke expertise je nodig hebt
Gebaseerd op onze bewezen aanpak voor meer dan 50 publieke organisaties. Speciaal voor jou op maat gemaakt.
De 6 voordelen van een CMS selectie door GBBO
We hebben al heel vaak een CMS selectie uitgevoerd. Wanneer je een projectleider/adviseur van GBBO inschakelt voor een CMS selectie kun je 6 voordelen verwachten, namelijk:
- De juiste partij en CMS selecteren: voor meer dan 30 grote en kleine publieke organisaties voerden wij een succesvolle CMS selectie uit. Je krijgt de beschikking over de juiste kennis van zaken, trends in de markt en onze bewezen aanpak. Zo selecteer jij de juiste partij en type CMS om je doelen te bereiken. Opdrachtgevers zijn altijd tevreden over de gemaakte match.
- Rust in het team: jouw team besteedt beperkte tijd aan de CMS selectie omdat wij het meeste werk uit handen nemen. Hierdoor raak jij en je team niet overspannen door een oplopende werkdruk. Het is al druk genoeg toch?
- Eerlijk advies door onze onafhankelijkheid: aangezien we zelf geen websites ontwikkelen en geen samenwerkingsovereenkomsten hebben met CMS leveranciers, zijn we compleet onafhankelijk in ons advies en begeleiding. Onze projectleider CMS selectie wordt onderdeel van jouw team en handelt volledig in het belang van jouw organisatie. Je krijgt van ons per aanbieder de voor- en nadelen te horen. Dit geeft jou de mogelijkheden om de beste keuze te maken voor jouw situatie.
- Potentiële kostenbesparing: het komt regelmatig voor dat wij de jaarlijkse kosten die opdrachtgevers betalen aan hun CMS leverancier weten te verlagen naar marktconforme tarieven.
- Plezier: een succesvolle match maken wij door een goede sfeer tijdens de samenwerking. We maken er met jou en je collega’s een mooi en leuk traject van waar je juist energie van krijgt.
- Op tijd: jouw CMS selectietraject is afgerond vóór de deadline. De planning wordt van tevoren met elkaar getoetst op haalbaarheid en er is sinds dat GBBO bestaat nog geen enkel CMS selectietraject geweest dat wij te laat hebben afgerond voor opdrachtgevers.
Starten met een cms selectie? Maak nu een afspraak
Overtuigd geraakt van onze expertise? Zet dan gelijk de volgende stap en maak nu een afspraak met Pieter. Hij bespreekt graag jullie situatie en wensen tijdens een persoonlijk gesprek.
Hoe we samen een CMS selectie traject opstarten
Het starten van jouw CMS selectie traject met ons verloopt als volgt:
1Afspraak plannen
Maak een afspraak met Pieter Pinxten (een video call werkt over het algemeen het beste).
2Intakegesprek
Bespreek de situatie en je plannen met de website met Pieter en wanneer je idealiter start. Pieter stelt GBBO voor en presenteert de bewezen aanpak van GBBO aan jou en je collega’s om jouw webproject tot een succes te maken. Hij denkt gelijk met je mee hoe deze aanpak voor jou en je team perfect zou kunnen werken. Tijdens het gesprek krijg je hierdoor gelijk een aanpak op maat geadviseerd.
3Voorstel maken
Spreekt dit jou en je collega’s aan? Dan maakt Pieter graag een passend voorstel voor je.
4Bespreken voorstel
We bespreken het voorstel en stellen graag onze collega(´s) persoonlijk voor die het cms selectie traject begeleid(t)(en). Tijdens dit gesprek maken we nader kennis, bespreken we het voorstel met jou en de relevante collega’s. Dit kan naar keuze via een digitale of fysieke bespreking. Mochten er nog zaken ontbreken of onduidelijk zijn, dan kunnen we het voorstel uiteraard nog voor je wijzigen zodat het helemaal aansluit bij je wensen. Het is cruciaal dat de beoogde opdrachtgever en budgethouder bij dit gesprek aanwezig zijn.
5Besluitvorming
Het voorstel wordt opgeleverd na afloop van het gesprek en jullie besluiten of jullie GBBO willen inschakelen. Voelt het goed? Op naar een succesvolle samenwerking met elkaar!
6Aan de slag
We brengen je in contact met de collega(´s) die aan de slag gaan voor je zodat het project opgestart kan worden. We evalueren regelmatig samen hoe het project CMS selectie verloopt en of je tevreden bent over onze adviseur.
Veelgestelde vragen
Binnen ons team zijn er meerdere collega’s met ervaringen omtrent het uitvoeren van aanbestedingen voor cms-en, webformulieren en andere digitale frontoffice applicaties. Onze professionals hebben aansluitend tussen de 10 en 25 jaar ervaring in het online vak. Het zijn over het algemeen seniors zodat je altijd over een ervaren begeleider beschikt.
Over het algemeen willen we je altijd helpen. Dat is onze ambitie. GBBO heeft zoals dat heet een vaste schil van medewerkers die in dienst zijn. En er is een flexibele schil van deskundige en ervaren zelfstandige professionals waar wij afspraken mee hebben gemaakt. Dit zorgt er eigenlijk voor dat we in 9 van de 10 gevallen de opdracht kunnen uitvoeren. Je weet altijd snel waar je aan toe bent bij GBBO.
Een succesvolle cms selectie voor overheden en semi-overheden is een van onze kerncompetenties. We voerden al meer dan 30 succesvolle cms selecties uit voor onder andere:
- Ergotherapie Nederland
- BEL combinatie (gemeenten Blaricum, Eemnes en Laren)
- Gemeenschappelijke regeling de Waddeneilanden (‘de VTAS’)
- Gemeente Dronten
- Gemeente Geertruidenberg
- Gemeente Hilversum
- Gemeente Medemblik
- Gemeente Midden-Drenthe
- Gemeente Overbetuwe
- Gemeente Voorne aan Zee
- Gemeente Texel
- SED organisatie (gemeente Stede Broec, Enkhuizen en Drechterland)
- Reclassering Nederland
Inmiddels hebben we meer dan 300 opdrachten succesvol uitgevoerd met een gemiddelde klanttevredenheid van 8,5. We garanderen je dan ook een goede dienstverlening. De aanpak die we hanteren is beproefd. Dat wil zeggen dat wij dergelijke opdrachten vaker uitvoeren en de werkwijzen intern hebben vastgelegd in gestandaardiseerde werkprocedures. Zo kunnen we elke keer een constante kwaliteit van dienstverlening bieden aan onze opdrachtgevers.
Wil je wat meer weten over hoe opdrachtgevers ons ervaren? Op onze website staan verschillende ervaringen van onze opdrachtgevers beschreven. Bekijk gerust eens de klantcases en succesverhalen van onze klanten.
Afhankelijk van jouw wensen maken we een op maat gemaakt voorstel. Een aantal onderdelen van de aanpak die we voor je uitvoeren zijn volledig gestandaardiseerd. Voor deze onderdelen rekenen wij een vaste prijs. Dan weet jij altijd op voorhand waar je qua investering aan toe bent.
Voor een aantal onderdelen is het altijd maatwerk en sterk afhankelijk van gemaakte keuzes in het traject. Het maakt bijvoorbeeld uit of er op voorhand al bepaalde wensen zijn voor het type CMS of dat er juist ook een nieuwe webformulieren applicatie aangeschaft dient te worden. In dergelijke situaties werken we voor dit deel op basis van een afspraak over het aantal verwachte uren en het uurtarief. Over het algemeen schatten we dan bandbreedtes in van minimum en maximum uren per onderdeel. Met als doelstelling om natuurlijk altijd zo min mogelijk uren te werken voor het gewenste resultaat.
Onze prijzen bevatten altijd een all-in tarief waarmee alle soorten kosten zijn gedekt van onze diensten. Denk aan kosten zoals reiskosten, telefoonkosten, papierkosten, softwarekosten, personeelskosten enzovoorts. Dit neemt GBBO allemaal voor zijn rekening.
Een succesvol CMS selectietraject vereist een gezonde dosis van samenwerken. Dit is vaak een mix van op locatie en op afstand. We vinden het belangrijk wat jij met name wilt en bespreken graag samen wat de ideale invulling wordt van het samenwerken. In goed overleg komen we er altijd wel uit.
Het kan voorkomen dat het werk van ons toch niet helemaal bevalt. Dit gebeurt niet vaak, maar mocht het gebeuren dan gaan we graag in overleg over een oplossing. Er zijn situaties waarbij het helpt om betere werkafspraken te maken en verwachtingen naar elkaar toe te verbeteren. Vervolgens gaan we tussentijds de samenwerking evalueren om een succesvolle samenwerking te realiseren. Blijkt het toch echt niet te werken? Dan kunnen we altijd bekijken of we een andere consultant kunnen aanbieden of een andere scope van de opdracht samen vaststellen. Mocht dit niet lukken, dan is een andere optie om de opdracht stop te zetten en te veel betaald geld te retourneren.
Wij hanteren voor deze diensterlening een werkwijze van een gedeeltelijke aanbetaling van onze diensten. Bij ingeschatte werkzaamheden met een minimum en maximumbandbreedte ontvang je maandelijks een statusupdate van gemaakte uren en ureninzet ter akkoord. Zo houd je als opdrachtgever sturing op de werkzaamheden en heb je elke maand goed inzicht in de opgeleverde resultaten en het budget.
Jazeker. We bieden verschillende diensten aan wat betreft het verbeteren van websites, digitale dienstverlening of leveren van interim webprofessionals voor je online team. Bekijk voor het overzicht van diensten de homepage of het menu.
Klantcases
We zijn jouw beste keuze om een digitale uitdaging op te pakken. Geloof je dit niet? Kies een thema en bekijk hoe wij resultaten behalen.
Wij zijn trots op onze klanttevredenheid
We zijn trots op de waardering van onze klanten. Bekijk hier een selectie van de meer dan 100 reviews van onze opdrachtgevers.
"Dankzij GBBO heeft het project voor de vernieuwing van onze website veel vaart gemaakt. Ze hebben de aanbesteder flink achteraan gezeten om het project te laten slagen. De onderzoeken voor de website zijn goed uitgevoerd en werden duidelijk gepresenteerd. Kortom, we zijn over de begeleiding van GBBO bij het vernieuwen van onze website tevreden."
Joop BeijaardGem. Regeling De Waddeneilanden
“Wij hadden twee vragen: help ons bij een tijdige migratie van het huidige CMS en help ons bij de meervoudig onderhandse aanbesteding voor een nieuwe toekomstbestendige website. Omdat we laat instapten en dus eigenlijk simpelweg haast hadden, bleef voor mij een zorgvuldige én pragmatische aanpak van essentieel belang. Ik vind dat GBBO hierin geslaagd is. GBBO heeft waargemaakt wat zij beloofden.”
M. KortReclassering Nederland
"Ik beoordeel de dienstverlening van GBBO met een 9. Het team van GBBO reageert snel en werkt heel adequaat. Voor ons een perfecte realisatie van een gebruikersgerichte vernieuwing van de website van Ergotherapie Nederland!”
Theo van der BomErgotherapie Nederland
“Kenmerkend voor GBBO is de betrouwbaarheid, de transparante communicatie en de open houding die ze hebben. GBBO maakte het mij namelijk makkelijk om het project succesvol uit te kunnen voeren. Ze hebben een overzichtelijk rapport met toepasbare verbeteracties opgeleverd voor Texel.nl.”
Denise WillemsteinGemeente Texel
“Er zit veel kennis en ervaring bij GBBO. We hebben het projectresultaat behaald, namelijk een geschikte nieuwe leverancier vinden voor het content management systeem voor www.overbetuwe.nl.”
Simone VehofGemeente Overbetuwe
“De samenwerking met GBBO was uitstekend voor het vernieuwen van de 3 websites van de SED organisatie! De communicatie was goed en ze hebben echt kennis van zaken. Bij GBBO werken ze gestructureerd, open en snel.”
Dietwin BruinSED Organisatie
"Dankzij GBBO heeft het project voor de vernieuwing van onze website veel vaart gemaakt. Ze hebben de aanbesteder flink achteraan gezeten om het project te laten slagen. De onderzoeken voor de website zijn goed uitgevoerd en werden duidelijk gepresenteerd. Kortom, we zijn over de begeleiding van GBBO bij het vernieuwen van onze website tevreden."
Joop BeijaardGem. Regeling De Waddeneilanden
“Wij hadden twee vragen: help ons bij een tijdige migratie van het huidige CMS en help ons bij de meervoudig onderhandse aanbesteding voor een nieuwe toekomstbestendige website. Omdat we laat instapten en dus eigenlijk simpelweg haast hadden, bleef voor mij een zorgvuldige én pragmatische aanpak van essentieel belang. Ik vind dat GBBO hierin geslaagd is. GBBO heeft waargemaakt wat zij beloofden.”
M. KortReclassering Nederland
"Ik beoordeel de dienstverlening van GBBO met een 9. Het team van GBBO reageert snel en werkt heel adequaat. Voor ons een perfecte realisatie van een gebruikersgerichte vernieuwing van de website van Ergotherapie Nederland!”
Theo van der BomErgotherapie Nederland
“Kenmerkend voor GBBO is de betrouwbaarheid, de transparante communicatie en de open houding die ze hebben. GBBO maakte het mij namelijk makkelijk om het project succesvol uit te kunnen voeren. Ze hebben een overzichtelijk rapport met toepasbare verbeteracties opgeleverd voor Texel.nl.”
Denise WillemsteinGemeente Texel
“Er zit veel kennis en ervaring bij GBBO. We hebben het projectresultaat behaald, namelijk een geschikte nieuwe leverancier vinden voor het content management systeem voor www.overbetuwe.nl.”
Simone VehofGemeente Overbetuwe
“De samenwerking met GBBO was uitstekend voor het vernieuwen van de 3 websites van de SED organisatie! De communicatie was goed en ze hebben echt kennis van zaken. Bij GBBO werken ze gestructureerd, open en snel.”
Dietwin BruinSED Organisatie
Succesverhalen
van klanten
Iedereen kan van alles beloven. Wij geven je bewijs over hoe het is om te werken met ons. Daarom laten we onze klanten graag aan het woord.
Neem vrijblijvend contact op met Pieter
Klant aan het woord
“Wij hadden twee vragen: help ons bij een tijdige migratie van het huidige CMS en help ons bij de meervoudig onderhandse aanbesteding voor een nieuwe toekomstbestendige website. Omdat we laat instapten en dus eigenlijk simpelweg haast hadden, bleef voor mij een zorgvuldige én pragmatische aanpak van essentieel belang. Ik vind dat GBBO hierin geslaagd is. GBBO heeft waargemaakt wat zij beloofden.”
M. KortReclassering Nederland
Klanten beoordelen ons met een
8,5 uit 100+ reviews op o.a. Google