Jouw website en webteam tot een succes maken. Dat is waar wij voor gaan. Wij maken graag samen met jou de digitale dienstverlening in het publieke domein elke dag een stukje beter.
Hoe GBBO jou kan helpen
Een goed presterende website en digitale dienstverlening is belangrijk voor jou, je collega’s en je (eind)klant. Als publieke dienstverlener wil je natuurlijk jouw doelgroep zo goed mogelijk helpen via het digitale kanaal. En misschien is dat nu op dit moment erg uitdagend. Je hebt te weinig capaciteit in het team om de klus te klaren of je hebt simpelweg bepaalde kennis nodig die niet direct beschikbaar is. Kortom, je kunt op dit moment hulp gebruiken.
Welke stap je ook wil zetten: met onze deskundige webprofessionals ondersteunen we je graag. Of dit nou:
een websiteproject is met een kop en een staart
een capaciteitsprobleem in je team
of een ander digitaal vraagstuk
Je krijgt via GBBO de beschikking over de juiste persoon en expertise om jouw digitale uitdaging op te pakken.
Wat zoek jij?
Je zoekt een betrouwbaar consultancybureau dat je helpt met bijvoorbeeld het:
Vernieuwen van de website
Vervangen van een collega binnen het team (of tijdelijk uitbreiden)
Implementeren van digitale overheidswetgeving
Professionaliseren van je online team
Onderzoeken van jouw website (en digitale diensten)
Er gaat te veel energie verloren door slechte digitale dienstverlening. Het is wonderbaarlijk hoeveel moeite het vaak kost de meest eenvoudige zaken online te regelen. Wij geloven in gemakkelijke digitale dienstverlening. Zo kunnen de miljoenen inwoners van Nederland belangrijke zaken vinden, begrijpen en regelen voor hun dagelijkse leven. Dat scheelt een tijd, gedoe en frustratie. Zo maken we samen het leven van iedereen in Nederland een stuk prettiger.
Wij zijn hét bureau voor jou
10+ jaar ervaringin de overheid en verdere publieke sector
300+ digitale opdrachtensuccesvol uitgevoerd voor 150+ opdrachtgevers
Hart voor de publieke sector
Snel een geschikte professional beschikbaar voor jou
Beschikbaar door heel Nederland zodat we je altijd kunnen helpen
Deskundige online professionals met 10+ jaar werkervaring
Een hoge klanttevredenheidsscore van 8,5
Dus wil jij een betrouwbare partij inschakelen voor jouw digitale uitdaging? Stop dan nu met zoeken. Wij zijn GBBO en leren jou graag beter kennen.
Jouw website en webteam tot een succes maken. Dat is waar wij voor gaan. Samen met jou en je collega’s werken we aan betere, gebruiksvriendelijkere en toegankelijkere digitale dienstverlening. Dat maakt het leven van inwoners, ondernemers, cliënten, patiënten, studenten, huurders en leden namelijk een stuk prettiger. Onze deskundige en zeer ervaren online professionals helpen je graag om jouw digitale uitdaging samen tot een succes te maken.
Medeoprichter en directeur van GBBO, Pieter Pinxten, vertelt:
“Ik krijg na alle jaren GBBO nog steeds dagelijks veel energie van het verbeteren van de dienstverlening in de publieke sector met ons veelzijdige team. Elke keer als we een opdrachtgever echt verder helpen (en daarmee vaak ook de gebruikers van de dienstverlening), krijg ik een glimlach op mijn gezicht omdat we zo samen het verschil maken voor duizenden en soms zelfs miljoenen mensen in Nederland.
Hoe werken we meestal samen met onze opdrachtgevers? In de 11 jaar dat we publieke organisaties helpen met de website en de digitale dienstverlening, staat de klantvraag altijd centraal.
Welke uitdaging heb je?
Welke resultaten wil je bereiken?
En hoe zou dit het beste opgelost kunnen worden?
Ik wil altijd zoveel mogelijk weten wat er speelt bij de opdrachtgever om vervolgens zo goed mogelijke hulp te kunnen bieden. Ik luister graag aandachtig om samen tot de kern van het probleem te komen en na te denken over de oplossing. Op het moment dat we elkaar goed begrijpen, denk ik graag mee over een passende aanpak.
Het komt er vaak op neer dat we dan één of meerdere deskundige collega’s op een opdracht inzetten. GBBO-ers hebben veel ervaring in het vakgebied en passen methodes toe die we sinds de oprichting vanaf 2013 hebben ontwikkeld. Een succesformule die al jarenlang leidt tot goede resultaten en tevreden opdrachtgevers.”
Genoeg over ons. Wat kunnen we voor jou betekenen?
Ben jij een publieke organisatie en heb je een digitale uitdaging maar onvoldoende kennis of tijd beschikbaar om dit intern op te lossen? We gaan graag in gesprek met je over jouw uitdaging. Maak gerust een afspraak om kennis te maken met Pieter en jouw wensen te bespreken. Dan kijken we van daaruit samen verder. Na het gesprek weet je vaak precies waar je aan toe bent. En je zit natuurlijk nog nergens aan vast.
Al meer dan 150 klanten geholpen de afgelopen 10 jaar.
40/60%
De verhouding vrouwen / mannen is 40% / 60%
0+
Meer dan 10 GBBO-ers in het veld.
0+
Uitjes, feestjes en borrels per jaar.
2023
10 jarig bestaan van GBBO
0+
gemeenten geholpen met gratis website optimalisatie in 2012 - 2017
6 redenen om
voor ons te kiezen
1Betrouwbare partner: 10+ jaar ervaring met websites in de publieke sector
We begrijpen jouw wereld en spreken jouw taal. Voor 150+ verschillende publieke organisaties 300+ opdrachten succesvol uitgevoerd.
2Hart voor de publieke sector
Gaat jouw hart ook sneller kloppen van het verbeteren van de digitale dienstverlening, waarbij het om de mens draait en niet om het geld? Ons hart ook!
3Hoge klanttevredenheid: 8,5 op basis van 150 reviews
Jou tevreden maken én houden is onze missie. Van start tot einde ontvang jij van onze professionals een uitstekende dienstverlening.
4Deskundige webprofessionals met gemiddeld 10+ jaar ervaring
Verwacht een hoge mate van deskundigheid rondom alles wat met websites en digitale dienstverlening te maken heeft
5Beschikbaar in heel Nederland
Je kunt ons inschakelen voor opdrachten in heel Nederland
6Samenwerken met plezier
Een goed resultaat zet je neer in een goede sfeer. We maken er met jou en je collega’s een mooi en leuk traject van.
Wij zijn trots op onze klanttevredenheid
We zijn trots op de waardering van onze klanten. Bekijk hier een selectie van de meer dan 100 reviews van onze opdrachtgevers.
“GBBO bood goede begeleiding in de mogelijkheden van klantonderzoek. Tijdens het project werd er goed meedacht over onze wensen en mogelijkheden. Het project liep goed in de fases die zijn afgestemd. Ik kreeg heel snel antwoord op vragen en werd tijdig geïnformeerd. De verslagen na een overleg waren ook snel beschikbaar.”
Bianca Tesselaar
SED Organisatie
“Bij GBBO kijken ze altijd naar een passende oplossing. Ze zijn direct, maken gebruik van korte lijnen en denken goed mee. Dit zorgt voor een fijne samenwerking. We hebben het project kunnen maken naar ons eigen idee.“
Anja Nieuweboer
SED Organisatie
“De samenwerking met GBBO was uitstekend voor het vernieuwen van de 3 websites van de SED organisatie! De communicatie was goed en ze hebben echt kennis van zaken. Bij GBBO werken ze gestructureerd, open en snel.”
Dietwin Bruin
SED Organisatie
“We hebben met GBBO een nieuwe visie en actieplan voor de digitale dienstverlening voor de komende 5 jaar ontwikkeld voor gemeente De Fryske Marren. Bij GBBO hebben ze verstand van zaken. Er is goed overleg mogelijk op maat en ze luisteren goed naar de opdrachtgever. Het contact was laagdrempelig. De projectbegeleiders doen hun werk goed. Ze hebben ons van goed advies voorzien. Bedankt voor de enthousiaste begeleiding.”
Martha à Nijeholt
Gemeente De Fryske Marren
“De flexibiliteit van GBBO was top tijdens het project om onze website van gemeente Midden-Drenthe te vernieuwen. Ik ben heel positief.”
Lisa Busstra - Stormezand
Gemeente Midden-Drenthe
“GBBO is professioneel, gedreven en klantgericht. Ze staan open voor feedback en zetten de klant voorop.”
Rosemarijn Bos
Gemeente Utrechtse Heuvelrug
“GBBO bood goede begeleiding in de mogelijkheden van klantonderzoek. Tijdens het project werd er goed meedacht over onze wensen en mogelijkheden. Het project liep goed in de fases die zijn afgestemd. Ik kreeg heel snel antwoord op vragen en werd tijdig geïnformeerd. De verslagen na een overleg waren ook snel beschikbaar.”
Bianca Tesselaar
SED Organisatie
“Bij GBBO kijken ze altijd naar een passende oplossing. Ze zijn direct, maken gebruik van korte lijnen en denken goed mee. Dit zorgt voor een fijne samenwerking. We hebben het project kunnen maken naar ons eigen idee.“
Anja Nieuweboer
SED Organisatie
“De samenwerking met GBBO was uitstekend voor het vernieuwen van de 3 websites van de SED organisatie! De communicatie was goed en ze hebben echt kennis van zaken. Bij GBBO werken ze gestructureerd, open en snel.”
Dietwin Bruin
SED Organisatie
“We hebben met GBBO een nieuwe visie en actieplan voor de digitale dienstverlening voor de komende 5 jaar ontwikkeld voor gemeente De Fryske Marren. Bij GBBO hebben ze verstand van zaken. Er is goed overleg mogelijk op maat en ze luisteren goed naar de opdrachtgever. Het contact was laagdrempelig. De projectbegeleiders doen hun werk goed. Ze hebben ons van goed advies voorzien. Bedankt voor de enthousiaste begeleiding.”
Martha à Nijeholt
Gemeente De Fryske Marren
“De flexibiliteit van GBBO was top tijdens het project om onze website van gemeente Midden-Drenthe te vernieuwen. Ik ben heel positief.”
Lisa Busstra - Stormezand
Gemeente Midden-Drenthe
“GBBO is professioneel, gedreven en klantgericht. Ze staan open voor feedback en zetten de klant voorop.”
Sinds 2013 brengen wij onze klanten en ons team van medewerkers met een onderscheidende cultuur en werkwijze (digitaal) verder. Dit zijn onze vier kernwaarden:
1Werken met plezier
Werken met ons is werken met plezier! Dit doen we door het professionele te combineren met humor en gezelligheid.
2Extreem klantgericht
We zorgen voor een optimale klantbeleving omdat we extreem gefocust zijn om klanten en collega’s zo goed mogelijk te helpen. We willen dit elke dag een stukje beter doen.
3Doen wat we zeggen
Je kunt op ons vertrouwen. Afspraken proberen we altijd na te komen. Lukt het niet? Dan geven we dit tijdig aan en zoeken we proactief naar een goede oplossing.
4Dienstbaar deskundig
We leggen geen adviezen op, we stellen ons dienstverlenend op en spreken zoveel als mogelijk uit eigen ervaring. Zo zijn we dienstbaar deskundig.
De GBBO Academy brengt collega's (digitaal) verder
We hechten veel waarde aan elkaars ontwikkeling. Daarom organiseren we maandelijks kennissessies met ons team van online specialisten. Zo blijven we onze (digitale) groei stimuleren en worden we samen nog meer deskundig. Daarnaast krijg je een doorlopend traject op persoonlijk, vakinhoudelijk en bedrijfsbreed vlak. Dit brengt jou verder qua kennis en vaardigheden. Daarmee kun jij klanten helpen om elke dag een betere digitale dienstverlening te leveren.
Na een webanalyse opdracht voor gemeente Tytjerksteradiel werd de vraag gesteld hoe de website presteerde ten opzichte van andere gemeenten. Deze vraag kon toen niet worden beantwoord. Om deze interessante vraag te kunnen beantwoorden is het onderzoek ‘Gedragsanalyse en Benchmark van Burgers op Overheidswebsites’ ontstaan.
2012
2013
50 gemeenten nemen deel en GBBO wordt een bedrijf
Initieel zouden 10 gemeenten deelnemen aan het kosteloze onderzoek, maar dit idee sprak zoveel gemeenten aan dat het eerste onderzoek gelijk met 50 deelnemende gemeenten werd uitgevoerd. De inzichten uit de webstatistiekenanalyses en adviezen vielen in de smaak. We ontvingen vaak verschillende betaalde ondersteuningsverzoeken van gemeenten zoals het uitvoeren van een toptakenanalyse, klantbelevingsonderzoek, trainingen en begeleiden van de voledige vernieuwingen van websites. Op dat moment is besloten om van het onderzoek GBBO het bedrijf GBBO analytics te maken in 2013.
2013
2014
100 deelnemende gemeenten
Het onderzoek is jaarlijks voortgezet en de interesse bij gemeenten groeide met de dag. Zo bezochten we in 2014 kosteloos 100 gemeenten om een presentatie te geven over de prestaties van de website (inclusief tips om te verbeteren). Een geweldige ervaring! Onze opdrachten portefeuille bleef groeien. Niet alleen met onderzoeken, maar ook met projectleiding en adviesopdrachten om websites gebruiksvriendelijker te maken. Verdere kregen we landelijke bekendheid door een grootschalig onderzoek naar de effecten van toptakenwebsites voor het ministerie van BZK.
2014
2017
162 deelnemende gemeenten
In 2017 voerden we ons laatste kosteloze benchmarkonderzoek uit voor gemeenten. We zijn trots dat we al jarenlang een kosteloze bijdrage hebben geleverd aan de verbetering van dienstverlening aan inwoners en ondernemers in Nederland. De jaren die daarna volgden hebben we met name voor het Rijk en VNG onze benchmark kennis ingebracht om bijvoorbeeld gemeenten als webwinkels te gaan meten met conversies (‘de succesratio’).
2017
2018
Actief voor de gehele publieke sector
In de loop van de jaren zijn we steeds vaker naast gemeenten ook andere overheden en publieke instellingen gaan helpen zoals provincies, stichtingen, verenigingen, zorginstellingen en universiteiten. Onze service valt ook bij deze organisaties goed in de smaak.
2018
2021
Flexibel inzetbaar team van webprofessionals
In de eerste jaren van GBBO waren we met name bekend als een onderzoeksinstituut. Dit is inmiddels fors veranderd. De dienstverlening is inmiddels met name gericht op het leveren van deskundige online professionals om webteams en websites succesvoller te maken.
2021
2023
10 jarig bestaan!
In augustus 2023 bestonden we 10 jaar. Wat een mijlpaal! Samen met oude collega´s, opdrachtgevers en familie vieren we dit bijzondere moment op ons mooie kantoor in Bilthoven.
2023
Kom je ook bij GBBO werken?
Maak samen met ons elke dag het digitale klantcontact voor inwoners in Nederland een stukje beter. Waar wacht je nog op?
“De medewerkers van GBBO die ons hebben geholpen bij het vernieuwen van onze website van gemeente Midden-Drenthe hadden heel veel kennis van zaken, hadden humor en waren goed scherp.”
Kristiaan Benes
Gemeente Midden-Drenthe
Klanten beoordelen ons met een 8,5 uit 100+ reviews op o.a. Google