Geen professioneel online team = chaos en problemen

Wat gebeurt er als jij geen of te weinig online professionals in je organisatie hebt?

  • Interne chaos: er is een chaos intern op het gebied van websitebeheer en optimalisatie. Communicatie en dienstverleningsvraagstukken worden dan vaak niet goed omgezet naar bruikbare online content en diensten. En collega’s voelen zich vaak niet goed geholpen met hun vraagstukken.
  • Overspannen medewerkers: de medewerker(s) die zich bezig houd(t)(en) met online dienstverlening hebben het vaak veel te druk. De hoge werkdruk kan voor overspannenheid zorgen of zelfs langdurige uitval.
  • Verouderde en niet dienstverlenende content: de website is vaker een publicatiekanaal dan een dienstverleningskanaal. Er staat te veel onnodige content online die er niet toe doet voor de bezoeker. En informatie is ook nog eens niet up-to-date en dienstverlenend.
Mark met bord omhoog met tekst: chaos!

En leidt tot nog meer problemen

  • Niet toegankelijk: de websites zijn niet toegankelijk, je helpt dus veel mensen niet goed.
  • Klachten: het bestuur van de organisatie krijgt vaker dan gemiddeld klachten vanuit de omgeving
  • Ontevreden gebruikers: jouw doelgroep is ontevreden over je dienstverlening
  • Hogere klantcontactkosten: jouw bezoekers lopen vaker vast in de digitale kanalen dan nodig en switchen naar vaak duurdere contactkanalen zoals de balie, telefoon, mail en chat.
Wouter houdt bord omhoog met tekst: dat kan makkelijker

Onze klanten waarderen ons met:

Al meer dan 150 klanten
geholpen sinds 2013.

Klanten beoordelen ons met een 8,5 uit 100+ reviews op o.a. Google

We hebben meer dan 100 reviews ontvangen op o.a. Google.

Over GBBO

Jouw website en webteam tot een succes maken. Dat is waar wij voor gaan. Samen met jou en je collega’s werken we aan betere, gebruiksvriendelijkere en toegankelijkere digitale dienstverlening. Dat maakt het leven van inwoners, ondernemers, cliënten, patiënten, studenten, huurders en leden namelijk een stuk prettiger. Onze deskundige en zeer ervaren online professionals helpen je graag om jouw digitale uitdaging samen tot een succes te maken.

De vele voordelen van een online team

Binnen beginnen is buiten winnen. Er zijn veel voordelen van een professioneel online team. We helpen je graag met het realiseren van deze doelstelling. Voordelen die het je oplevert zijn onder andere:

  • Helderheid intern: intern is het duidelijk wie waarvan is. De digitale kanalen worden goed beheerd en de organisatie wordt uitstekend geholpen met hun online communicatie en dienstverleningsvraagstukken.
  • Ontspannen webteam: een team van professionals die goed gebalanceerd is, heeft een prettige werkverdeling en is daardoor ontspannen.
  • Taakgerichte en dienstverlenende informatie: de digitale kanalen van je organisatie zijn dienstverlenend en helpen de gebruikers 9 van de 10 keer succesvol.
Pieter houdt bord omhoog met tekst: professioneel online team

Toegankelijker, meer tevreden gebruikers en lagere kosten

  • Toegankelijker: met een professioneel online team kun je de digitale kanalen toegankelijk maken én houden.
  • Tevreden gebruikers: jouw doelgroep wordt digitaal goed geholpen en zijn hierdoor tevreden.
  • Weinig klachten: het bestuur van de organisatie krijgt minder klachten vanuit de gemeenschap.
  • Lage klantcontactkosten: doordat de digitale kanalen succesvoller werken voor de gebruikers, voorkom je dat ze naar duurdere contactkanalen wisselen
Wouter met bord omhoog en tekst: top website!

Professionaliseer je online team

Ben jij de situatie in je organisatie zat? Schakel ons in om een team van online experts te bouwen en de samenwerking met de organisatie te verbeteren. Uit ervaring weten we dat per organisatie de situatie verschillend is en dit altijd een maatwerk aanpak verdient. Waar kunnen we je mee helpen?

  • Opstellen beheerplan, vaststellen en implementeren
  • Quick-scan huidige situatie online team
  • Advies voor het professionaliseren van je online team
  • Opstellen van functieprofielen en vacatureteksten
  • Werven en selecteren van de juiste online professionals
  • Begeleiden van de transitie naar een professioneler online team
  • Trainen van het webteam / online team op specifieke vaardigheden
Mark Blokker heeft een bord omhoog met de tekst erin: beschikbaar

6 redenen om
voor ons te kiezen

  1. 1Betrouwbare partner: 10+ jaar ervaring met websites in de publieke sector

    We begrijpen jouw wereld en spreken jouw taal. Voor 150+ verschillende publieke organisaties 300+ opdrachten succesvol uitgevoerd.

  2. 2Hart voor de publieke sector

    Gaat jouw hart ook sneller kloppen van het verbeteren van de digitale dienstverlening,
    waarbij het om de mens draait en niet om het geld? Ons hart ook!

  3. 3Hoge klanttevredenheid: 8,5 op basis van 150 reviews

    Jou tevreden maken én houden is onze missie. Van start tot einde ontvang jij van onze professionals een uitstekende dienstverlening.

  4. 4Deskundige webprofessionals met gemiddeld 10+ jaar ervaring

    Verwacht een hoge mate van deskundigheid rondom alles wat met websites en digitale dienstverlening te maken heeft

  5. 5Beschikbaar in heel Nederland

    Je kunt ons inschakelen voor opdrachten in heel Nederland

  6. 6Samenwerken met plezier

    Een goed resultaat zet je neer in een goede sfeer. We maken er met jou en je collega’s een mooi en leuk traject van.

Website vernieuwen? Ontvang een gratis plan van aanpak

Bij het plan van aanpak krijg je:

Gebaseerd op onze bewezen aanpak voor meer dan 50 publieke organisaties. Speciaal voor jou op maat gemaakt.

2 voordelen professionaliseren online team door GBBO

  • De juiste expertise: je krijgt een bureau met praktijk kennis rondom het organiseren van succesvolle online dienstverlening. We hebben de afgelopen jaren al meerdere professionaliseringen succesvol uitgevoerd. Profiteer van onze specifieke kennis over hoe je de professionalisering effectief aanpakt en realiseer samen met ons een betere online dienstverlening.
  • Snel capaciteit beschikbaar: vaak kunnen we al binnen een paar weken aan een opdracht beginnen vanwege onze grote groep van online professionals en netwerk van freelancers. Je kunt dus vlot aan de slag met het professionaliseren van je online team.
Foto Wouter en Pieter met de publicatie Wegwijs in Online Dienstverlening

En nog 3 voordelen

  • Landelijke dekking: ongeacht waar je met je organisatie zit, GBBO helpt alle publieke organisaties in Nederland.
  • Klanttevredenheid 8,5: je kunt een goede dienstverlening verwachten. Sinds de oprichting van GBBO in 2013, hebben we een gemiddelde klanttevredenheid van een 8,5.
  • Betere online dienstverlening: je krijgt door onze hulp een betere online dienstverlening. En daarmee alle voordelen die we al eerder bespraken zoals minder klantcontactkosten, een relaxter team en meer tevreden gebruikers.
Wouter en Pieter met bord en tekst: doeltreffende website

Starten met het professionaliseren van je online team? Maak een afspraak

Neem vandaag nog contact met ons op om jouw online team en dienstverlening naar een hoger plan te tillen. Maak nu een afspraak. We bespreken graag jouw situatie en wensen tijdens een persoonlijk gesprek.

Foto Mark kijkt naar zijn laptop

Deze stappen gaan we samen zetten

Het starten van de samenwerking met ons werkt als volgt:

  1. 1Afspraak plannen

    Maak een afspraak met Pieter Pinxten (video- of telefoongesprek).

  2. 2Intakegesprek

    Bespreek jouw situatie en wat voor soort ondersteuning je graag zou willen van GBBO.  We zijn ook benieuwd naar jouw wensen en wanneer je wilt beginnen en wat je budget is. Pieter bespreekt tijdens het gesprek gelijk een mogelijke aanpak. Doel is dat deze aanpak bij jouw wensen aansluit en jij hier een goed gevoel over krijgt.

  3. 3Voorstel maken

    Na afloop van het gesprek maakt Pieter een beknopt voorstel met daarin de situatieschets, de opdrachtomschrijving, de aanpak, planning en de benodigde investering. Er wordt ook gelijk bekeken wanneer wij de opdracht kunnen opstarten en afronden. Over het algemeen is het haalbaar om binnen een week een voorstel te maken én te bespreken na het initiële intakegesprek.

  4. 4Bespreken voorstel

    We bespreken het voorstel graag met jou en relevante collega’s. Hierbij is het belangrijk dat de beslissers aanwezig zijn zoals de budgethouder. Zo kan er daadwerkelijk een besluit genomen worden op korte termijn of in sommige gevallen, direct. Mochten er nog zaken ontbreken of onduidelijk zijn, dan kunnen we het voorstel uiteraard nog voor je wijzigen zodat het helemaal aansluit bij je wensen.

  5. 5Besluitvorming

    Na de bespreking van het voorstel ontvang je het voorstel digitaal en besluit je vervolgens of je ons wilt inschakelen voor deze opdracht. 

  6. 6Aan de slag

    Op naar een succesvolle samenwerking! We brengen je in contact met de collega / collega’s die aan de slag gaan voor je zodat het project opgestart kan worden.

Veelgestelde vragen

  • We zijn sinds 2016 actief met het helpen van publieke organisaties om de online dienstverlening succesvoller te organiseren. En dat begint vaak bij het organisatie gedeelte en implementeren van een nieuw online team of professionaliseren hiervan. Zo hebben we in opdracht van VNG het befaamde ‘blauwe boekje’ ontwikkeld: Wegwijs in online dienstverlening. Hierin staan succesfactoren beschreven hoe je een goed online team ontwikkeld en wat het vervolgens oplevert. Meer dan 100 gemeenten waren aanwezig bij de presentatie van dit onderzoek en maken of maakten gebruik van de kennis die in deze publicatie staat. Het is voor GBBO ook de basis geweest om diensten te ontwikkelen voor andere publieke organisaties.

    Inmiddels hebben we onder andere gemeenten Midden-Drenthe, Dijk en Waard en Enschede begeleidt in het professionaliseren van hun online team. Zie bij klantcases de video’s voor de succesverhalen.

  • Onze professionals hebben over het algemeen tussen de 10 en 25 jaar ervaring in het online vak. Het zijn over het algemeen seniors zodat je altijd over een ervaren en deskundige collega beschikt.
  • Over het algemeen willen we je altijd helpen. Dat is onze ambitie. GBBO heeft zoals dat heet een vaste schil van medewerkers die in dienst zijn. En er is een flexibele schil van deskundige en ervaren zelfstandige professionals waar wij afspraken mee hebben gemaakt. Dit zorgt er eigenlijk voor dat we in 9 van de 10 gevallen de opdracht kunnen uitvoeren. Je weet altijd snel waar je aan toe bent bij GBBO.

  • Dergelijke projecten zijn eigenlijk altijd maatwerk. We werken in dat geval op basis van een afspraak over het aantal verwachte uren en het uurtarief. Over het algemeen schatten we dan bandbreedtes in van minimum en maximum uren per onderdeel. Met als doelstelling om natuurlijk altijd zo min mogelijk uren te werken voor het gewenste resultaat.

    Onze prijzen bestaan altijd uit een all-in tarief waarmee alle soorten kosten zijn gedekt van onze diensten. Denk aan kosten zoals reiskosten, telefoonkosten, papierkosten, softwarekosten, personeelskosten enzovoorts. Dit neemt GBBO allemaal voor zijn rekening.

  • We vinden het belangrijk wat jij met name wilt en bespreken graag samen wat de ideale invulling wordt van het samenwerken. In goed overleg komen we er altijd wel uit.

  • Het kan voorkomen dat het werk van ons toch niet helemaal bevalt. Dit gebeurt niet vaak, maar mocht het gebeuren dan gaan we graag in overleg over een oplossing. Er zijn situaties waarbij het helpt om betere werkafspraken te maken en verwachtingen naar elkaar toe te verbeteren. Vervolgens gaan we tussentijds de samenwerking evalueren om een succesvolle samenwerking te realiseren. Blijkt het toch echt niet te werken? Dan kunnen we altijd bekijken of we een andere consultant kunnen aanbieden of een andere scope van de opdracht samen vaststellen. Mocht dit niet lukken, dan is een andere optie om de opdracht stop te zetten en eventueel teveel betaald geld te retourneren.

  • Wij hanteren voor deze dienstverlening een werkwijze van een gedeeltelijke aanbetaling van onze diensten. Bij ingeschatte werkzaamheden met een minimum en maximumbandbreedte ontvang je maandelijks een statusupdate van gemaakte uren en ureninzet ter akkoord. Zo houd je als opdrachtgever sturing op de werkzaamheden en heb je elke maand goed inzicht in de opgeleverde resultaten en het budget. 

  • Jazeker. We bieden verschillende diensten aan wat betreft het verbeteren van websites, digitale dienstverlening of leveren van interim webprofessionals voor je online team. Bekijk voor het overzicht van diensten de homepage of het menu.

Klantcases

We zijn jouw beste keuze om een digitale uitdaging op te pakken. Geloof je dit niet? Kies een thema en bekijk hoe wij resultaten behalen.

In 1 jaar een gebruiksvriendelijke website én volledig nieuw online team
In circa 1 jaar hebben we samen de gehele digitale dienstverlening succesvoller gemaakt. Veel van onze specialismes zijn op deze leuke opdracht ingezet.
Snel een geschikte webprofessional geplaatst in het online team
GBBO heeft Mark ingezet als interim webmaster bij gemeente Dijk en Waard. Mark houdt zich bezig met het online team professionaliseren en het leiden van projecten.
Een nieuwe website die voor leden én de organisatie veel vooruitgang heeft geboden 
Een sterk verbeterde website met meer self-service mogelijkheden voor leden én minder handmatig werk voor de organisatie.
In 1 jaar een gebruiksvriendelijke website én volledig nieuw online team
In circa 1 jaar hebben we samen de gehele digitale dienstverlening succesvoller gemaakt. Veel van onze specialismes zijn op deze leuke opdracht ingezet.
Snel een geschikte webprofessional geplaatst in het online team
GBBO heeft Mark ingezet als interim webmaster bij gemeente Dijk en Waard. Mark houdt zich bezig met het online team professionaliseren en het leiden van projecten.
Een nieuwe website die voor leden én de organisatie veel vooruitgang heeft geboden 
Een sterk verbeterde website met meer self-service mogelijkheden voor leden én minder handmatig werk voor de organisatie.
Het team van GBBO

Wij zijn trots op onze klanttevredenheid

We zijn trots op de waardering van onze klanten. Bekijk hier een selectie van de meer dan 100 reviews van onze opdrachtgevers.

“Aan de samenwerking met GBBO voor het vernieuwen van de website van gemeente Midden-Drenthe (en het realiseren van een nieuw online team) heb ik super veel gehad. Het was fijn om te kunnen sparren en iemand te hebben die je steunt, maar ook realistisch blijft.”

Jeroen Dijkema
Gemeente Midden-Drenthe

“GBBO heeft ons geholpen met het nadenken over een betere invulling van ons online team van de gemeenten Bloemendaal en Heemstede. Ik zou GBBO aanbevelen vanwege de goede voorbereiding van de opdracht. De opdracht was goed uitgewerkt en geformuleerd en kwam overeen met hoe het in de praktijk ook ging. Ook de vraagstelling was goed verwerkt in de opdracht.”

Nancy Dooijes
Gemeenten Bloemendaal en Heemstede

“We hebben met GBBO een nieuwe visie en actieplan voor de digitale dienstverlening voor de komende 5 jaar ontwikkeld voor gemeente De Fryske Marren. Bij GBBO hebben ze verstand van zaken. Er is goed overleg mogelijk op maat en ze luisteren goed naar de opdrachtgever. Het contact was laagdrempelig. De projectbegeleiders doen hun werk goed. Ze hebben ons van goed advies voorzien. Bedankt voor de enthousiaste begeleiding.”

Martha à Nijeholt
Gemeente De Fryske Marren

“Met duidelijke kennis van zaken, heldere taal en enthousiasme spelen jullie op een soort van natuurlijke manier professioneel en prettig in op de hulpvraag. De communicatie was prettig door de snelle en duidelijke reacties. De professionaliteit van de medewerkers is een inspirerend voorbeeld.”

Conny Schakenbos
Gemeente Alphen aan den Rijn

“Het team bij GBBO is kundig, jong, slim (wetenschappelijk), enthousiast en flexibel. In korte tijd hebben wij een goede basis liggen voor het vervolg. Ook de uitkomst geeft vertrouwen in een goed vervolg. Alles werd tijdig en goed verzorgd aangeleverd. Op momenten wanneer we een zetje nodig hadden kregen wij een zetje. Daarna werd de discussie weer snel opgepakt.”

Wiepke Popkema
Gemeente De Fryske Marren

“We schakelden GBBO in voor het vaststellen van de nieuwe koers van Enschede.nl en projectleiding voor migratie naar de nieuwe website/CMS. Bij GBBO weet je dat je maatwerk, grote deskundigheid en flexibiliteit krijgt. Ze zijn klantgericht, dienstverlenend, maar ook kritisch op de inhoud.”

Ben van Heijningen
Gemeente Enschede

“Aan de samenwerking met GBBO voor het vernieuwen van de website van gemeente Midden-Drenthe (en het realiseren van een nieuw online team) heb ik super veel gehad. Het was fijn om te kunnen sparren en iemand te hebben die je steunt, maar ook realistisch blijft.”

Jeroen Dijkema
Gemeente Midden-Drenthe

“GBBO heeft ons geholpen met het nadenken over een betere invulling van ons online team van de gemeenten Bloemendaal en Heemstede. Ik zou GBBO aanbevelen vanwege de goede voorbereiding van de opdracht. De opdracht was goed uitgewerkt en geformuleerd en kwam overeen met hoe het in de praktijk ook ging. Ook de vraagstelling was goed verwerkt in de opdracht.”

Nancy Dooijes
Gemeenten Bloemendaal en Heemstede

“We hebben met GBBO een nieuwe visie en actieplan voor de digitale dienstverlening voor de komende 5 jaar ontwikkeld voor gemeente De Fryske Marren. Bij GBBO hebben ze verstand van zaken. Er is goed overleg mogelijk op maat en ze luisteren goed naar de opdrachtgever. Het contact was laagdrempelig. De projectbegeleiders doen hun werk goed. Ze hebben ons van goed advies voorzien. Bedankt voor de enthousiaste begeleiding.”

Martha à Nijeholt
Gemeente De Fryske Marren

“Met duidelijke kennis van zaken, heldere taal en enthousiasme spelen jullie op een soort van natuurlijke manier professioneel en prettig in op de hulpvraag. De communicatie was prettig door de snelle en duidelijke reacties. De professionaliteit van de medewerkers is een inspirerend voorbeeld.”

Conny Schakenbos
Gemeente Alphen aan den Rijn

“Het team bij GBBO is kundig, jong, slim (wetenschappelijk), enthousiast en flexibel. In korte tijd hebben wij een goede basis liggen voor het vervolg. Ook de uitkomst geeft vertrouwen in een goed vervolg. Alles werd tijdig en goed verzorgd aangeleverd. Op momenten wanneer we een zetje nodig hadden kregen wij een zetje. Daarna werd de discussie weer snel opgepakt.”

Wiepke Popkema
Gemeente De Fryske Marren

“We schakelden GBBO in voor het vaststellen van de nieuwe koers van Enschede.nl en projectleiding voor migratie naar de nieuwe website/CMS. Bij GBBO weet je dat je maatwerk, grote deskundigheid en flexibiliteit krijgt. Ze zijn klantgericht, dienstverlenend, maar ook kritisch op de inhoud.”

Ben van Heijningen
Gemeente Enschede

Succesverhalen
van klanten

Iedereen kan van alles beloven. Wij geven je bewijs over hoe het is om te werken met ons. Daarom laten we onze klanten graag aan het woord.

Klant aan het woord

“GBBO heeft ons geholpen met het nadenken over een betere invulling van ons online team van de gemeenten Bloemendaal en Heemstede. Ik zou GBBO aanbevelen vanwege de goede voorbereiding van de opdracht. De opdracht was goed uitgewerkt en geformuleerd en kwam overeen met hoe het in de praktijk ook ging. Ook de vraagstelling was goed verwerkt in de opdracht.”

Nancy Dooijes
Gemeenten Bloemendaal en Heemstede

Klanten beoordelen ons met een
8,5 uit 100+ reviews op o.a. Google