Projectleider nieuwe website

Je website (en misschien ook wel je leverancier) zorgt voor veel gedoe en is toe aan vernieuwing. Een publieke website vernieuwen is vaak een complex project en kost veel tijd. Schakel een deskundige projectleider website in van GBBO. 

Onze projectleider nieuwe website begeleidt jou om je project tot een succes te maken. Dit omvat niet alleen het verzorgen van het projectmanagement, maar ook juist het inhoudelijke deel van je project. Zo maken we samen een uitstekende website.fadsfasdfasf

Foto Wouter met bord projectleider gezocht

Begeleiden CMS selectie

Je huidige content management systeem en/of CMS leverancier is aan vervanging toe. Je staat aan de start van een moeilijk traject. Waar te beginnen? Maak gegarandeerd de juiste keuze voor een nieuwe CMS leverancier door onze succesvolle en bewezen aanpak. Wat we onder andere gaan doen:

  • Aansturen van het projectteam voor het uitvoeren van de CMS selectie
  • Inrichten van het projectteam en opstellen van een planning met heldere mijlpalen, rol- en tijdverdeling
  • Vormgeven van een heldere visie voor de website(s)
  • Opstellen van concrete SMART doelen met de website(s)
  • Het opstellen van een programma van eisen website

Je krijgt een ervaren projectleider/adviseur die jou en je collega’s met plezier begeleidt om een succesvolle CMS selectie uit te voeren. Een mooi en leuk traject waar je energie van krijgt.

Foto Wouter met tekst ik ben niet blij

Contentanalyse en opschonen website

Een website eet veel, maar gaat nooit naar het toilet. Is dat bij jou ook het geval? Teveel onnodige content geeft echt veel problemen. Wij zijn er voor je om dit op te lossen. Met onze hulp krijg je minder beheerchaos in je team, heb je een duurzame oplossing en geef jij een betere service aan je bezoekers. Ons succesvolle opschoningstraject bestaat  uit:

  • Analyseren content en geven van schrapadvies
  • Ontwikkelen van de ideale navigatiestructuur door  gebruikersonderzoek
  • Schrappen content en doorvoeren nieuwe navigatiestructuur
  • Redesignen website (optioneel)
  • Opstellen beheerplan en implementeren (optioneel)

Is het tijd voor jouw website om naar het toilet te gaan?

Foto laptop met een rol toiletpapier erop

Webteksten (her)schrijven door contentspecialist

Het is vaak niet eenvoudig om alle content op je website dienstverlenend, toegankelijk en relevant te houden. En je hebt mogelijk ook niet de tijd om alle content aan te gaan pakken. Tijdens een vernieuwingsproject van de website is dit onderdeel altijd het grootste knelpunt. 

Wij helpen je graag om tijdens het website vernieuwingsproject de content te herschrijven of compleet te vernieuwen. Onze senior contentspecialist helpt jou dienstverlenende, toegankelijk en taakgerichte content te maken.

Wouter met bord omhoog met de tekst: content specialist gezocht

Website vernieuwen? Ontvang een gratis plan van aanpak

Bij het plan van aanpak krijg je:

Gebaseerd op onze bewezen aanpak voor meer dan 50 publieke organisaties. Speciaal voor jou op maat gemaakt.

6 redenen om
voor ons te kiezen

  1. 1Aantoonbare betere website voor jouw eindgebruikers

    Met onze gespecialiseerde gebruikersonderzoek(en) realiseren we voor jou een succesvolle website

  2. 2Betrouwbare partner: 10+ jaar ervaring met websites in de publieke sector

    We begrijpen jouw wereld en spreken jouw taal. Voor 150+ verschillende publieke organisaties 300+ opdrachten succesvol uitgevoerd.

  3. 3Hoge klanttevredenheid: 8,5 op basis van 100+ reviews

    Jou tevreden maken én houden is onze missie. Van start tot einde ontvang jij van onze professionals een uitstekende dienstverlening.

  4. 4Werken met plezier

    Een goed resultaat zet je neer in een goede sfeer. We maken er met jou en je collega’s een mooi en leuk traject van.

  5. 5Deskundige webprofessionals met gemiddeld 10+ jaar ervaring

    Onze interim professionals hebben gemiddeld 10+ jaar ervaring met ‘online’. Verwacht een hoge mate van deskundigheid rondom alles wat met websites en digitale dienstverlening te maken heeft.

  6. 6Beschikbaar in heel Nederland

    Je kunt ons inschakelen voor opdrachten in heel Nederland

Onze klanten waarderen ons met:

Al meer dan 150 klanten
geholpen sinds 2013.

Klanten beoordelen ons met een 8,5 uit 100+ reviews op o.a. Google

We hebben meer dan 100 reviews ontvangen op o.a. Google.

Over GBBO

Jouw website en webteam tot een succes maken. Dat is waar wij voor gaan. Samen met jou en je collega’s werken we aan betere, gebruiksvriendelijkere en toegankelijkere digitale dienstverlening. Dat maakt het leven van inwoners, ondernemers, cliënten, patiënten, studenten, huurders en leden namelijk een stuk prettiger. Onze deskundige en zeer ervaren online professionals helpen je graag om jouw digitale uitdaging samen tot een succes te maken.

Deze stappen
gaan we voor je zetten

  1. 1Afspraak plannen

    Maak een afspraak met Pieter Pinxten (een video call werkt over het algemeen het beste).

  2. 2Intakegesprek

    Bespreek de situatie en je plannen met de website met Pieter en wanneer je idealiter start. Pieter stelt GBBO voor en presenteert de bewezen aanpak van GBBO aan jou en je collega’s om jouw webproject tot een succes te maken. Hij denkt gelijk met je mee hoe deze aanpak voor jou en je team perfect zou kunnen werken. Tijdens het gesprek krijg je hierdoor gelijk een aanpak op maat geadviseerd. Ben je specifiek op zoek naar een tijdelijke professional voor in je team? Dan bespreekt Pieter graag het profiel dat je zoekt en gaat vervolgens na of er een geschikte professional vanuit GBBO beschikbaar is. 

  3. 3Voorstel maken

    Spreekt dit jou en je collega’s aan? Dan maakt Pieter graag een offerte voor je met daarbij het CV van de beoogde professional(s) namens GBBO.

  4. 4Bespreken voorstel

    We stellen graag onze beoogde collega('s) persoonlijk voor. Tijdens dit gesprek maken we nader kennis, bespreken we het voorstel met jou en de relevante collega’s. Dit kan naar keuze via een digitale of fysieke bespreking. Mochten er nog zaken ontbreken of onduidelijk zijn, dan kunnen we het voorstel uiteraard nog voor je wijzigen zodat het helemaal aansluit bij je wensen. Het is cruciaal dat de beoogde opdrachtgever en budgethouder bij dit gesprek aanwezig zijn. 

  5. 5Besluitvorming

    De offerte wordt opgeleverd na afloop van het gesprek en jullie besluiten of jullie een projectleider van GBBO willen inschakelen. Voelt het goed? Op naar een succesvolle samenwerking met elkaar!

  6. 6Aan de slag

    We brengen je in contact met de collega / collega’s die aan de slag gaan voor je zodat het project opgestart kan worden. We evalueren regelmatig hoe de samenwerking verloopt en of je tevreden bent over onze dienstverlening.

Het team van GBBO

Wij zijn trots op onze klanttevredenheid

We zijn trots op de waardering van onze klanten. Bekijk hier een selectie van de meer dan 100 reviews van onze opdrachtgevers.

“We hebben met GBBO een nieuwe visie en actieplan voor de digitale dienstverlening voor de komende 5 jaar ontwikkeld voor gemeente De Fryske Marren. Bij GBBO hebben ze verstand van zaken. Er is goed overleg mogelijk op maat en ze luisteren goed naar de opdrachtgever. Het contact was laagdrempelig. De projectbegeleiders doen hun werk goed. Ze hebben ons van goed advies voorzien. Bedankt voor de enthousiaste begeleiding.”

Martha à Nijeholt
Gemeente De Fryske Marren

“Tijdens het project  was het contact met GBBO prettig. Het resultaat voldoet aan onze verwachtingen. Kenmerkend voor GBBO is de openheid en transparantie in hun manier van werken. Ze hebben veel kennis, kunde en empathisch vermogen”.

Tamara Huffmeijer
Gemeente Leudal

"GBBO heeft ons geholpen met de projectleiding voor de vernieuwing van www.dronten.nl. GBBO denkt mee en ontzorgt enorm. Ze hebben de goede ideeën en het lijkt of hen niks te veel is gevraagd.”

Nadine Westenbrink
Gemeente Dronten

“De samenwerking met GBBO was uitstekend voor het vernieuwen van de 3 websites van de SED organisatie! De communicatie was goed en ze hebben echt kennis van zaken. Bij GBBO werken ze gestructureerd, open en snel.”

Dietwin Bruin
SED Organisatie

“Er zijn waardevolle onderzoeken door GBBO uitgevoerd die ons helpen bij het realiseren van de nieuwe website www.voorneaanzee.nl (fusie van 3 gemeenten). Er werd gezorgd voor een goed overzicht en wij zijn goed geholpen.”

Nienke van 't Klooster
Gemeente Voorne aan Zee

“Het resultaat dat GBBO heeft geleverd (visie, strategie en plan van aanpak Leudal.nl) vormt een solide basis om voor ons mee verder te gaan met het project. Het was prettig om met GBBO te werken. Ze zijn enthousiast, hebben een brede kennis en werken snel.”

Peter Schroen
Gemeente Leudal

“We hebben met GBBO een nieuwe visie en actieplan voor de digitale dienstverlening voor de komende 5 jaar ontwikkeld voor gemeente De Fryske Marren. Bij GBBO hebben ze verstand van zaken. Er is goed overleg mogelijk op maat en ze luisteren goed naar de opdrachtgever. Het contact was laagdrempelig. De projectbegeleiders doen hun werk goed. Ze hebben ons van goed advies voorzien. Bedankt voor de enthousiaste begeleiding.”

Martha à Nijeholt
Gemeente De Fryske Marren

“Tijdens het project  was het contact met GBBO prettig. Het resultaat voldoet aan onze verwachtingen. Kenmerkend voor GBBO is de openheid en transparantie in hun manier van werken. Ze hebben veel kennis, kunde en empathisch vermogen”.

Tamara Huffmeijer
Gemeente Leudal

"GBBO heeft ons geholpen met de projectleiding voor de vernieuwing van www.dronten.nl. GBBO denkt mee en ontzorgt enorm. Ze hebben de goede ideeën en het lijkt of hen niks te veel is gevraagd.”

Nadine Westenbrink
Gemeente Dronten

“De samenwerking met GBBO was uitstekend voor het vernieuwen van de 3 websites van de SED organisatie! De communicatie was goed en ze hebben echt kennis van zaken. Bij GBBO werken ze gestructureerd, open en snel.”

Dietwin Bruin
SED Organisatie

“Er zijn waardevolle onderzoeken door GBBO uitgevoerd die ons helpen bij het realiseren van de nieuwe website www.voorneaanzee.nl (fusie van 3 gemeenten). Er werd gezorgd voor een goed overzicht en wij zijn goed geholpen.”

Nienke van 't Klooster
Gemeente Voorne aan Zee

“Het resultaat dat GBBO heeft geleverd (visie, strategie en plan van aanpak Leudal.nl) vormt een solide basis om voor ons mee verder te gaan met het project. Het was prettig om met GBBO te werken. Ze zijn enthousiast, hebben een brede kennis en werken snel.”

Peter Schroen
Gemeente Leudal

Succesverhalen
van klanten

Iedereen kan van alles beloven. Wij geven je bewijs over hoe het is om te werken met ons. Daarom laten we onze klanten graag aan het woord.

Klantcases

We zijn jouw beste keuze om een digitale uitdaging op te pakken. Geloof je dit niet? Kies een thema en bekijk hoe wij resultaten behalen.

In 1 jaar een gebruiksvriendelijke website én volledig nieuw online team
In circa 1 jaar hebben we samen de gehele digitale dienstverlening succesvoller gemaakt. Veel van onze specialismes zijn op deze leuke opdracht ingezet.
Belangrijke migratie website begeleid + een nieuwe CMS leverancier geselecteerd
Reclassering Nederland migreerde snel van een verouderd CMS naar Umbraco. Met GBBO’s begeleiding optimaliseerden ze de site, startten een aanbesteding en ontwikkelden een…
Snel een geschikte webprofessional geplaatst in het online team
GBBO heeft Mark ingezet als interim webmaster bij gemeente Dijk en Waard. Mark houdt zich bezig met het online team professionaliseren en het leiden van projecten.
In 1 jaar een gebruiksvriendelijke website én volledig nieuw online team
In circa 1 jaar hebben we samen de gehele digitale dienstverlening succesvoller gemaakt. Veel van onze specialismes zijn op deze leuke opdracht ingezet.
Belangrijke migratie website begeleid + een nieuwe CMS leverancier geselecteerd
Reclassering Nederland migreerde snel van een verouderd CMS naar Umbraco. Met GBBO’s begeleiding optimaliseerden ze de site, startten een aanbesteding en ontwikkelden een…
Snel een geschikte webprofessional geplaatst in het online team
GBBO heeft Mark ingezet als interim webmaster bij gemeente Dijk en Waard. Mark houdt zich bezig met het online team professionaliseren en het leiden van projecten.

Veelgestelde vragen

  • Inmiddels hebben we meer dan 300 opdrachten succesvol uitgevoerd met een gemiddelde klanttevredenheid van 8,5. We garanderen je dan ook een goede professional die je verder helpt.

    Wil je wat meer weten over hoe opdrachtgevers ons ervaren? Op onze website staan verschillende ervaringen van onze opdrachtgevers beschreven. Bekijk gerust eens de klantcases en succesverhalen van onze klanten.

  • Onze professionals hebben over het algemeen tussen de 10 en 25 jaar ervaring in het online vak. Het zijn dus over het algemeen seniors zodat je altijd over een ervaren en deskundige collega beschikt. Afhankelijk van jouw wensen qua profiel matchen we een geschikte professionals die wij vervolgens bij je aanbieden.

  • Over het algemeen willen we je altijd helpen. Dat is onze ambitie. Hoe werkt dat? Afhankelijk van welke professional goed aansluit bij de opdracht / profielschets, bekijken we of deze persoon beschikbaar is op het gewenste moment. Mocht dit niet het geval zijn, dan zoeken we naar een andere geschikte professional voor je. GBBO heeft zoals dat heet een vaste schil van medewerkers die in dienst zijn. En er is een flexibele schil van deskundige en ervaren zzp-ers waar wij afspraken mee hebben gemaakt. Dit zorgt er eigenlijk voor dat we in 9 van de 10 gevallen binnen 1 tot 2 weken een geschikte kandidaat kunnen aanbieden die kan starten wanneer jij wilt. Je weet dus altijd snel waar je aan toe bent bij GBBO.

  • We werken op basis van een afspraak over uren en het uurtarief. Er is niet één tarief exact te communiceren. Het hangt onder andere af van de soort dienst, de gekozen aanpak, de tijdsduur van de opdracht, het aantal uren per week, de reisafstand enzovoorts. 

    Ons uurtarief is een all-in uurtarief waarmee alle soorten kosten zijn gedekt. Denk aan kosten zoals de fee voor bemiddeling, reiskosten, telefoonkosten, papierkosten, opleidingen, loon, pensioen, verzekering enzovoorts. Dit neemt GBBO allemaal voor zijn rekening. Als je verder specifiek kijkt naar één van onze diensten dan kun je bij de veelgestelde vragen op deze pagina een indcatie van ons uurtarief vinden. 

  • Afhankelijk van jullie wensen zal onze professional beschikbaar zijn op locatie of op afstand. We zien vaak dat onze opdrachtgevers in het publieke domein zelf 50% thuis en 50% op kantoor hanteren of zelfs 75% thuis en 25% kantoor. Als fulltime aanwezigheid op locatie gewenst is, dan is dit ook bespreekbaar. Kortom, we vinden het vooral belangrijk wat jij wilt en zullen dan kijken welke professional hier bij past. In goed overleg komen we er altijd wel uit.

  • Het kan voorkomen dat een professional van ons toch niet helemaal bevalt. Dit gebeurt niet vaak, maar mocht het gebeuren dan gaan we graag in overleg over een oplossing. Er zijn situaties waarbij het helpt om betere werkafspraken te maken en verwachtingen naar elkaar toe te verbeteren. Vervolgens gaan we tussentijds de samenwerking evalueren om een succesvolle samenwerking te realiseren. Blijkt het toch echt niet te werken? Dan kunnen we altijd bekijken of we een andere professional kunnen aanbieden die beter aansluit bij de wensen. Mocht dit niet lukken, dan is een andere optie om de opdracht stop te zetten.

  • Wij hanteren een werkwijze van een gedeeltelijke aanbetaling van onze diensten. Mocht dit echt niet tot de mogelijkheden behoren, dan kan er maandelijks achteraf gefactureerd worden na akkoord van jou als opdrachtgever. Je krijgt maand een statusupdate van gemaakte uren en ureninzet ter akkoord. Zo houd je als opdrachtgever sturing op de werkzaamheden en heb je elke maand goed inzicht in de opgeleverde resultaten en het budget.

  • Met zowel jullie als de professional onderhouden wij periodiek contact. Binnen GBBO hebben we de rol van operationeel manager. Op dit moment is Wouter Simons degene met deze rol binnen ons bedrijf.

    Hij zorgt ervoor dat de professional alle middelen heeft om zijn werk inhoudelijk goed uit te voeren voor jullie. In sommige situaties helpt hij de professional aan kennis en of netwerk vanuit het bureau. GBBO is sinds 2013 actief in de overheid en verdere publieke sector en heeft veel kennis opgebouwd rondom het domein digitale dienstverlening en sectorale kennis. Zo huur je niet alleen een professional in, maar kun je ook profiteren van kennis en netwerk vanuit het bureau.

    Daarnaast verzorgt de operationeel manager samen met de professional de administratieve werkzaamheden zoals het registreren van de uren en het communiceren van de maandelijkse urenverantwoordingen richting jullie. Op deze wijze verwachten wij altijd transparant diensten te verlenen zodat jullie goed op de hoogte zijn van wat wij voor jullie doen en wat de investering in uren hiervoor is.

    De commercieel directeur Pieter Pinxten zal verder contact met de professional en de opdrachtgever houden om na te gaan of de samenwerking naar tevredenheid verloopt. Verwacht dan ook van ons dat wij bij je inchecken om te vragen of je tevreden bent en of er nog aandachtspunten zijn waar we op moeten letten. Deze punten zullen we dan ook weer bespreekbaar maken met de professional. Ons doel is altijd om een 9 of een 10 te scoren in onze dienstverlening richting jou.

    Persoonlijke ontwikkeling vinden wij belangrijk. Om de ontwikkeling van onze professionals te stimuleren hebben we de GBBO academy. Hierbij komen we zo’n 8x per jaar een middag samen waarbij dan één professional over zijn expertise of project verteld aan de groep. De onderwerpen zijn altijd zeer divers maar hebben altijd een link naar online en de publieke sector. Verder helpen wij professionals 1 op 1 met maandelijkse coaching sessies. Dit kan de huidige opdracht als onderwerp hebben, maar ook zaken die buiten het werk spelen. Doelstelling is altijd dat onze professionals zich goed voelen en zo het beste uit zichzelf halen en dus ook voor jou.

  • Jazeker. Wij hebben een groot aanbod en netwerk van diverse webprofessionals zoals webmanagers, contentspecialisten, content managers, online adviseurs, projectleiders, webmasters, webanalisten, ux-experts, toegankelijkheidsexperts enzovoorts. 

Klant aan het woord

“Door jullie aanwezigheid is de vernieuwing van www.meierijstad.nl vlekkeloos verlopen. We hadden het webproject anders echt niet zelf voor elkaar gekregen. Afspraken worden nagekomen en er wordt gestructureerd gewerkt. Jullie ontzorgen ons.”

Anja van Aert
Gemeente Meierijstad

Klanten beoordelen ons met een
8,5 uit 100+ reviews op o.a. Google