Webinar: optimaliseren DenHaag.nl met webanalyses
We hebben een jaar of vijf in het online team van gemeente Den Haag meegedraaid met onze web analisten. In de beginfase van de samenwerking hebben we geholpen een business case te maken waarom een web analist nodig is binnen de gemeente. Vervolgens heeft de gemeente Den Haag hiermee budget vrijgespeeld en een web analist aangenomen. Een belangrijke rol natuurlijk. 😊 Deze web analist hebben we vervolgens getraind. Vervolgens is er actief samengewerkt met deze web analist om diverse analyses uit te voeren voor de gemeente en de verschillende afdelingen.
Een belangrijke focus van de gemeente Den Haag is om de website zo in te richten zodat inwoners en ondernemers steeds meer succesvol zijn met de online selfservice mogelijkheden. Gebruiker Centraal vroeg ons of wij samen met gemeente Den Haag een Webinar wilden organiseren hoe DenHaag.nl en MijnDenHaag.nl worden geoptimaliseerd op basis van webanalyses. Dit leidde tot een interessante masterclass van Jurre Nieuwenstein (voormalig web analist bij GBBO) en Isa van Loon (web analist bij gemeente Den Haag).
Masterclass Webanalyse DenHaag.nl
Tijdens de masterclass gaan Jurre en Isa in op:
- Hoe afdeling Online is georganiseerd en hoe zij samenwerken met de afdelingen;
- Welke analyses zij de afgelopen jaren uitvoerden om de website te ontwikkelen tot een selfservicekanaal;
- Welke resultaten diverse website optimalisaties hebben opgeleverd;
- Welke goede en slechte voorbeelden er zijn waarmee jij je voordeel doet.
Na afloop van deze webinar heb je geleerd
- Hoe je een werkwijze van continu verbeteren realiseert;
- Hoe je diepgaandere analyses verricht om de website te optimaliseren;
- Welke onderwerpen bezoekers op MijnDenHaag verwachten;
- Hoe je de conversie voor het aanvragen van producten- en diensten kunt verhogen;
- Tips om je website dienstverlenend te maken;
- Waarom je echt niet meer zonder een web analist kan in je online team.
Starten met website onderzoek?
Inmiddels zijn we bij GBBO meer dan 300+ opdrachten verder waar gebruikersonderzoek de succesfactor was voor het verbeteren van de website. Wil je aan de slag met gebruikersonderzoek voor jouw website?
Onze klanten waarderen ons met:
Al meer dan 150 klanten
geholpen sinds 2013.
Klanten beoordelen ons met een 8,5 uit 100+ reviews op o.a. Google
We hebben meer dan 100 reviews ontvangen op o.a. Google.
Wij zijn trots op onze klanttevredenheid
We zijn trots op de waardering van onze klanten. Bekijk hier een selectie van de meer dan 100 reviews van onze opdrachtgevers.
"We zijn heel goed geholpen tijdens het uitvoeren van een contentanalyse- en schrapadvies t.b.v. www.DenHaag.nl."
Jacqueline de ZoeteGemeente Den Haag
“Voor het redesignen van onze websites Bloemendaal.nl en Heemstede.nl zijn we heel tevreden. De omgang met GBBO was prettig, snel en gedegen. We begrijpen elkaar. Ze zorgden voor resultaten.”
Harry van HoornGemeenten Bloemendaal en Heemstede
“GBBO beschikt over gedegen kennis. Ze zijn betrouwbaar en prettig in de omgang.”
Arian StobbelaarGemeente Kampen
“Kenmerkend voor GBBO is de betrouwbaarheid, de transparante communicatie en de open houding die ze hebben. GBBO maakte het mij namelijk makkelijk om het project succesvol uit te kunnen voeren. Ze hebben een overzichtelijk rapport met toepasbare verbeteracties opgeleverd voor Texel.nl.”
Denise WillemsteinGemeente Texel
“Bij GBBO kun je uitgaan van een goede, snelle en doelgerichte service. Ze luisteren naar de behoefte van de klant en vertalen die door naar een goede uitvoering.”
Hermannus StegemanGemeente Utrechtse Heuvelrug
“We hebben met GBBO een nieuwe visie en actieplan voor de digitale dienstverlening voor de komende 5 jaar ontwikkeld voor gemeente De Fryske Marren. Bij GBBO hebben ze verstand van zaken. Er is goed overleg mogelijk op maat en ze luisteren goed naar de opdrachtgever. Het contact was laagdrempelig. De projectbegeleiders doen hun werk goed. Ze hebben ons van goed advies voorzien. Bedankt voor de enthousiaste begeleiding.”
Martha à NijeholtGemeente De Fryske Marren
"We zijn heel goed geholpen tijdens het uitvoeren van een contentanalyse- en schrapadvies t.b.v. www.DenHaag.nl."
Jacqueline de ZoeteGemeente Den Haag
“Voor het redesignen van onze websites Bloemendaal.nl en Heemstede.nl zijn we heel tevreden. De omgang met GBBO was prettig, snel en gedegen. We begrijpen elkaar. Ze zorgden voor resultaten.”
Harry van HoornGemeenten Bloemendaal en Heemstede
“GBBO beschikt over gedegen kennis. Ze zijn betrouwbaar en prettig in de omgang.”
Arian StobbelaarGemeente Kampen
“Kenmerkend voor GBBO is de betrouwbaarheid, de transparante communicatie en de open houding die ze hebben. GBBO maakte het mij namelijk makkelijk om het project succesvol uit te kunnen voeren. Ze hebben een overzichtelijk rapport met toepasbare verbeteracties opgeleverd voor Texel.nl.”
Denise WillemsteinGemeente Texel
“Bij GBBO kun je uitgaan van een goede, snelle en doelgerichte service. Ze luisteren naar de behoefte van de klant en vertalen die door naar een goede uitvoering.”
Hermannus StegemanGemeente Utrechtse Heuvelrug
“We hebben met GBBO een nieuwe visie en actieplan voor de digitale dienstverlening voor de komende 5 jaar ontwikkeld voor gemeente De Fryske Marren. Bij GBBO hebben ze verstand van zaken. Er is goed overleg mogelijk op maat en ze luisteren goed naar de opdrachtgever. Het contact was laagdrempelig. De projectbegeleiders doen hun werk goed. Ze hebben ons van goed advies voorzien. Bedankt voor de enthousiaste begeleiding.”
Martha à NijeholtGemeente De Fryske Marren