We hebben een jaar of vijf in het online team van gemeente Den Haag meegedraaid met onze web analisten. In de beginfase van de samenwerking hebben we geholpen een business case te maken waarom een web analist nodig is binnen de gemeente. Vervolgens heeft de gemeente Den Haag hiermee budget vrijgespeeld en een web analist aangenomen. Een belangrijke rol natuurlijk. 😊 Deze web analist hebben we vervolgens getraind. Vervolgens is er actief samengewerkt met deze web analist om diverse analyses uit te voeren voor de gemeente en de verschillende afdelingen.

Een belangrijke focus van de gemeente Den Haag is om de website zo in te richten zodat inwoners en ondernemers steeds meer succesvol zijn met de online selfservice mogelijkheden. Gebruiker Centraal vroeg ons of wij samen met gemeente Den Haag een Webinar wilden organiseren hoe DenHaag.nl en MijnDenHaag.nl worden geoptimaliseerd op basis van webanalyses. Dit leidde tot een interessante masterclass van Jurre Nieuwenstein (voormalig web analist bij GBBO) en Isa van Loon (web analist bij gemeente Den Haag).

Masterclass Webanalyse DenHaag.nl

Tijdens de masterclass gaan Jurre en Isa in op:

  • Hoe afdeling Online is georganiseerd en hoe zij samenwerken met de afdelingen;
  • Welke analyses zij de afgelopen jaren uitvoerden om de website te ontwikkelen tot een selfservicekanaal;
  • Welke resultaten diverse website optimalisaties hebben opgeleverd;
  • Welke goede en slechte voorbeelden er zijn waarmee jij je voordeel doet.

Na afloop van deze webinar heb je geleerd

  • Hoe je een werkwijze van continu verbeteren realiseert;
  • Hoe je diepgaandere analyses verricht om de website te optimaliseren;
  • Welke onderwerpen bezoekers op MijnDenHaag verwachten;
  • Hoe je de conversie voor het aanvragen van producten- en diensten kunt verhogen;
  • Tips om je website dienstverlenend te maken;
  • Waarom je echt niet meer zonder een web analist kan in je online team.

Starten met website onderzoek?

Inmiddels zijn we bij GBBO meer dan 300+ opdrachten verder waar gebruikersonderzoek de succesfactor was voor het verbeteren van de website. Wil je aan de slag met gebruikersonderzoek voor jouw website?

Onze klanten waarderen ons met:

Al meer dan 150 klanten
geholpen sinds 2013.

Klanten beoordelen ons met een 8,5 uit 100+ reviews op o.a. Google

We hebben meer dan 100 reviews ontvangen op o.a. Google.

Het team van GBBO

Wij zijn trots op onze klanttevredenheid

We zijn trots op de waardering van onze klanten. Bekijk hier een selectie van de meer dan 100 reviews van onze opdrachtgevers.

“Met duidelijke kennis van zaken, heldere taal en enthousiasme spelen jullie op een soort van natuurlijke manier professioneel en prettig in op de hulpvraag. De communicatie was prettig door de snelle en duidelijke reacties. De professionaliteit van de medewerkers is een inspirerend voorbeeld.”

Conny Schakenbos
Gemeente Alphen aan den Rijn

“GBBO heeft voor VNG.nl een klantreis onderzoek uitgevoerd. Dit ging hartikke goed. Ze zijn erg servicegericht, punctueel en houden zich aan de gemaakte afspraken. Het was allemaal duidelijk en de communicatie en planning waren goed.”

Remy Manck
VNG Realisatie

“Het team bij GBBO is kundig, jong, slim (wetenschappelijk), enthousiast en flexibel. In korte tijd hebben wij een goede basis liggen voor het vervolg. Ook de uitkomst geeft vertrouwen in een goed vervolg. Alles werd tijdig en goed verzorgd aangeleverd. Op momenten wanneer we een zetje nodig hadden kregen wij een zetje. Daarna werd de discussie weer snel opgepakt.”

Wiepke Popkema
Gemeente De Fryske Marren

“GBBO beschikt over gedegen kennis. Ze zijn betrouwbaar en prettig in de omgang.”

Arian Stobbelaar
Gemeente Kampen

“Het topnavigatie onderzoek (werkt een topnavigatie goed of niet goed?) dat GBBO voor gemeente Harderwijk, Ermelo en Zeewolde heeft uitgevoerd was erg nuttig en verliep vlot. We merkten dat GBBO flexibel is.”

Carolien Nicolai
Gemeente Zeewolde

“Ik zou GBBO zeker als eerste bureau aanbevelen om te helpen met digitale dienstverlening voor een gemeente. Ze denken ook mee aan de voorkant. Het is meer dan alleen een nieuwe website maken (www.voorneaanzee.nl). De samenwerking heb ik als prettig ervaren.”

Angelique Meijnen
Gemeente Voorne aan Zee

“Met duidelijke kennis van zaken, heldere taal en enthousiasme spelen jullie op een soort van natuurlijke manier professioneel en prettig in op de hulpvraag. De communicatie was prettig door de snelle en duidelijke reacties. De professionaliteit van de medewerkers is een inspirerend voorbeeld.”

Conny Schakenbos
Gemeente Alphen aan den Rijn

“GBBO heeft voor VNG.nl een klantreis onderzoek uitgevoerd. Dit ging hartikke goed. Ze zijn erg servicegericht, punctueel en houden zich aan de gemaakte afspraken. Het was allemaal duidelijk en de communicatie en planning waren goed.”

Remy Manck
VNG Realisatie

“Het team bij GBBO is kundig, jong, slim (wetenschappelijk), enthousiast en flexibel. In korte tijd hebben wij een goede basis liggen voor het vervolg. Ook de uitkomst geeft vertrouwen in een goed vervolg. Alles werd tijdig en goed verzorgd aangeleverd. Op momenten wanneer we een zetje nodig hadden kregen wij een zetje. Daarna werd de discussie weer snel opgepakt.”

Wiepke Popkema
Gemeente De Fryske Marren

“GBBO beschikt over gedegen kennis. Ze zijn betrouwbaar en prettig in de omgang.”

Arian Stobbelaar
Gemeente Kampen

“Het topnavigatie onderzoek (werkt een topnavigatie goed of niet goed?) dat GBBO voor gemeente Harderwijk, Ermelo en Zeewolde heeft uitgevoerd was erg nuttig en verliep vlot. We merkten dat GBBO flexibel is.”

Carolien Nicolai
Gemeente Zeewolde

“Ik zou GBBO zeker als eerste bureau aanbevelen om te helpen met digitale dienstverlening voor een gemeente. Ze denken ook mee aan de voorkant. Het is meer dan alleen een nieuwe website maken (www.voorneaanzee.nl). De samenwerking heb ik als prettig ervaren.”

Angelique Meijnen
Gemeente Voorne aan Zee

Website vernieuwen? Ontvang een gratis plan van aanpak

Bij het plan van aanpak krijg je:

Gebaseerd op onze bewezen aanpak voor meer dan 50 publieke organisaties. Speciaal voor jou op maat gemaakt.

6 redenen om
voor ons te kiezen

  1. 1Betrouwbare partner: 10+ jaar ervaring met websites in de publieke sector

    We begrijpen jouw wereld en spreken jouw taal. We hebben 150+ verschillende publieke opdrachtgevers geholpen en meer dan 500 opdrachten succesvol uitgevoerd.

  2. 2Hart voor de publieke sector

    Gaat jouw hart ook sneller kloppen van het verbeteren van de digitale dienstverlening,
    waarbij het om de mens draait en niet om het geld? Ons hart ook!

  3. 3Hoge klanttevredenheid: 8,5 op basis van 150 reviews

    Jou als opdrachtgever tevreden maken én houden is onze missie. Van start tot einde ontvang jij van onze professionals een uitstekende dienstverlening.

  4. 4Deskundige webprofessionals met gemiddeld 10+ jaar ervaring

    Onze interim professionals hebben gemiddeld 10+ jaar ervaring met ‘online’. Verwacht een hoge mate van deskundigheid rondom alles wat met websites en digitale dienstverlening te maken heeft.

  5. 5Beschikbaar in heel Nederland

    Je kunt ons inschakelen voor opdrachten in heel Nederland

  6. 6Samenwerken met plezier

    Samenwerken met GBBO is leuk! We vieren graag successen met jou, spreken
    waardering naar elkaar uit en organiseren bijeenkomsten die energie geven en niet
    kosten.

Over GBBO

Jouw website en webteam tot een succes maken. Dat is waar wij voor gaan. Samen met jou en je collega’s werken we aan betere, gebruiksvriendelijkere en toegankelijkere digitale dienstverlening. Dat maakt het leven van inwoners, ondernemers, cliënten, patiënten, studenten, huurders en leden namelijk een stuk prettiger. Onze deskundige en zeer ervaren online professionals helpen je graag om jouw digitale uitdaging samen tot een succes te maken.