Webinar: van gebruikersonderzoek naar een verbeterde publieke website en dienstverlening
GBBO is in 2012 gestart als een gratis landelijk onderzoek om gemeentelijke websites te verbeteren. Hierbij maakten we gebruik van webstatistieken om uiteindelijk circa 170 gemeenten te onderzoeken, vergelijken en tips te geven. Naast de inzet van webstatistieken hebben we sinds 2012 ook andere methodes van gebruikersonderzoek ingezet zoals klanttevredenheidsonderzoek, usability testing, card sorting, tree testing, toptakenonderzoek enzovoorts. Inmiddels zijn we al meer dan 300+ opdrachten verder waar het verbeteren van websites op basis van gebruikersonderzoek een succesfactor is.
Video: direct duidelijk tour over gebruikersonderzoek om de website te verbeteren
Gebruiker Centraal benaderde Pieter Pinxten om vanuit zijn kennis en expertise mee te praten over het onderwerp hoe je gebruikersonderzoek inzet om de website te verbeteren.
Na afloop van deze webinar over gebruikersonderzoek heb je geleerd
- Hoe je op een efficiënte manier feedback ophaalt
- Wanneer je kwalitatief en wanneer je kwantitatief klantonderzoek uitvoert
- Hoe je voor continue verbetering van dienstverlening zorgt
- Wat voorbeelden zijn van succesvolle optimalisaties van overheidswebsites op basis van gebruikersonderzoek?
- Tips en tricks voor gebruikersonderzoek en manieren om de website te verbeteren
Is het tijd om je eigen website te onderzoeken?
Inmiddels zijn we al meer dan 300+ opdrachten verder waar gebruikersonderzoek een succesvol instrument is geweest voor het verbeteren van de website. Wil je aan de slag met gebruikersonderzoek voor jouw website?
Onze klanten waarderen ons met:
Al meer dan 150 klanten
geholpen sinds 2013.
Klanten beoordelen ons met een 8,5 uit 100+ reviews op o.a. Google
We hebben meer dan 100 reviews ontvangen op o.a. Google.
Wij zijn trots op onze klanttevredenheid
We zijn trots op de waardering van onze klanten. Bekijk hier een selectie van de meer dan 100 reviews van onze opdrachtgevers.
“GBBO heeft een goed resultaat voor ons opgeleverd binnen de afgesproken tijd. Ze maken gebruik van tijdige besprekingen van goede tussenproducten. Ze hebben een goede inhoudelijke benadering van de vraagstelling en zetten goed door om tot een resultaat te komen. Bij GBBO hebben ze een prettige manier van werken en het time- en verwachtingenmanagement was goed.”
Frank FaberMinisterie van BZK
"We zijn heel goed geholpen tijdens het uitvoeren van een contentanalyse- en schrapadvies t.b.v. www.DenHaag.nl."
Jacqueline de ZoeteGemeente Den Haag
“Ik zou GBBO zeker als eerste bureau aanbevelen om te helpen met digitale dienstverlening voor een gemeente. Ze denken ook mee aan de voorkant. Het is meer dan alleen een nieuwe website maken (www.voorneaanzee.nl). De samenwerking heb ik als prettig ervaren.”
Angelique MeijnenGemeente Voorne aan Zee
“Ik ben tevreden met het resultaat dat GBBO ons geleverd heeft voor het project optimalisatie/redesignen van www.losser.nl. Bij GBBO beschikken ze over goed oplossend vermogen en zijn ze klantgericht. De expertise die ze meenemen vanuit andere gemeentes was goed zichtbaar in het huidige traject.”
Pieter HofGemeente Losser
“Bij GBBO kun je uitgaan van een goede, snelle en doelgerichte service. Ze luisteren naar de behoefte van de klant en vertalen die door naar een goede uitvoering.”
Hermannus StegemanGemeente Utrechtse Heuvelrug
“Het topnavigatie onderzoek (werkt een topnavigatie goed of niet goed?) dat GBBO voor gemeente Harderwijk, Ermelo en Zeewolde heeft uitgevoerd was erg nuttig en verliep vlot. We merkten dat GBBO flexibel is.”
Carolien NicolaiGemeente Zeewolde
“GBBO heeft een goed resultaat voor ons opgeleverd binnen de afgesproken tijd. Ze maken gebruik van tijdige besprekingen van goede tussenproducten. Ze hebben een goede inhoudelijke benadering van de vraagstelling en zetten goed door om tot een resultaat te komen. Bij GBBO hebben ze een prettige manier van werken en het time- en verwachtingenmanagement was goed.”
Frank FaberMinisterie van BZK
"We zijn heel goed geholpen tijdens het uitvoeren van een contentanalyse- en schrapadvies t.b.v. www.DenHaag.nl."
Jacqueline de ZoeteGemeente Den Haag
“Ik zou GBBO zeker als eerste bureau aanbevelen om te helpen met digitale dienstverlening voor een gemeente. Ze denken ook mee aan de voorkant. Het is meer dan alleen een nieuwe website maken (www.voorneaanzee.nl). De samenwerking heb ik als prettig ervaren.”
Angelique MeijnenGemeente Voorne aan Zee
“Ik ben tevreden met het resultaat dat GBBO ons geleverd heeft voor het project optimalisatie/redesignen van www.losser.nl. Bij GBBO beschikken ze over goed oplossend vermogen en zijn ze klantgericht. De expertise die ze meenemen vanuit andere gemeentes was goed zichtbaar in het huidige traject.”
Pieter HofGemeente Losser
“Bij GBBO kun je uitgaan van een goede, snelle en doelgerichte service. Ze luisteren naar de behoefte van de klant en vertalen die door naar een goede uitvoering.”
Hermannus StegemanGemeente Utrechtse Heuvelrug
“Het topnavigatie onderzoek (werkt een topnavigatie goed of niet goed?) dat GBBO voor gemeente Harderwijk, Ermelo en Zeewolde heeft uitgevoerd was erg nuttig en verliep vlot. We merkten dat GBBO flexibel is.”
Carolien NicolaiGemeente Zeewolde