Webinar: vernieuwing website gemeente Enschede
Gemeente Enschede ondersteunen we sinds 2020 met onze diensten. Het eerste contact ontstond met Ben van Heijningen, voormalig web coördinator van het web team. Hij wilde graag een nieuwe koers vaststellen voor de website. Na een analyse van onze kant bleek dat Enschede.nl met name een publicatiekanaal was en in beperkte mate een dienstverleningskanaal. De oorzaak is niet zo heel vreemd.
Elke gemeente heeft een enorm takenpakket. Dit leidt ertoe dat er over veel taken, projecten en beleid gecommuniceerd moet worden. Een gemeentelijke website wordt vaak gebruikt als een publicatiekanaal waar dus vaak en veel wordt gepubliceerd. Door de grote hoeveelheid aan content op de website ziet de gebruiker de bomen door het bos niet meer. Dit was dan ook de situatie op Enschede.nl na verloop van tijd.
We werden gevraagd om naast het opstellen van de nieuwe visie het project te leiden om de website te vernieuwen en het web team verder te professionaliseren. De gemeente is gaandeweg steeds meer dienstverlenend geworden.
Met veel plezier hebben we dit traject begeleid voor de gemeente en vonden we het interessant om dit verhaal te vertellen tijdens een congres van Gebruiker Centraal. Jan Arie Bijl (afdelingshoofd communicatie) en Wouter Simons (projectleider nieuwe website en kwartiermaker online team) nemen je graag mee op reis. Pak snel je koffers!
Webinar: de reis van Enschede.nl – van publicatiekanaal naar dienstverleningskanaal
Na afloop van deze presentatie weet je:
- Hoe je een nieuwe digitale strategie ontwikkeld voor je website
- Hoe je deze nieuwe koerst omzet naar een (nieuwe) dienstverlenende en gebruikersvriendelijke website
- Hoe je het beheermodel verbetert om betere online dienstverlening te leveren
- Tips & tricks die deze reis hebben gebracht
Vernieuwen website
Is het tijd voor het vernieuwen van jouw website? En kom je capaciteit of kennis te kort? GBBO ondersteunt publieke organisaties inmiddels al sinds 2013 met het vernieuwen van de website (en digitale dienstverlening).
Onze klanten waarderen ons met:
Al meer dan 150 klanten
geholpen sinds 2013.
Klanten beoordelen ons met een 8,5 uit 100+ reviews op o.a. Google
We hebben meer dan 100 reviews ontvangen op o.a. Google.
Wij zijn trots op onze klanttevredenheid
We zijn trots op de waardering van onze klanten. Bekijk hier een selectie van de meer dan 100 reviews van onze opdrachtgevers.
“Wij hadden twee vragen: help ons bij een tijdige migratie van het huidige CMS en help ons bij de meervoudig onderhandse aanbesteding voor een nieuwe toekomstbestendige website. Omdat we laat instapten en dus eigenlijk simpelweg haast hadden, bleef voor mij een zorgvuldige én pragmatische aanpak van essentieel belang. Ik vind dat GBBO hierin geslaagd is. GBBO heeft waargemaakt wat zij beloofden.”
M. KortReclassering Nederland
“Er zit veel kennis en ervaring bij GBBO. We hebben het projectresultaat behaald, namelijk een geschikte nieuwe leverancier vinden voor het content management systeem voor www.overbetuwe.nl.”
Simone VehofGemeente Overbetuwe
“De samenwerking met GBBO was goed. Afspraak is afspraak, ze zijn resultaatgericht en het zijn leuke lui om mee te werken. Ze nemen veel werk uit handen. Ze zijn goed in staat om te luisteren en de echte vraag te achterhalen. Er wordt niet gestart en met oogkleppen op naar het resultaat gewerkt. Ze hebben veel ervaring en dat betaalt zich uit in de samenwerking en de resultaten. Bij GBBO zijn ze zeer kundig op het domein van gemeentelijke digitale dienstverlening."
Tjerk VenrooyVNG Realisatie
“GBBO voerde voor ons de projectleiding voor het vernieuwen van de website van www.meierijstad.nl uit. Ze hebben kennis en enthousiasme ingebracht, er was een goede klik met het online team, het managen van de CMS leverancier ging goed en het project is tijdig en binnen budget opgeleverd met een hoge kwaliteit. Als kers op de taart is er nog een collega getraind door GBBO waar we heel blij mee zijn.”
Carl van der PolGemeente Meierijstad
"Dankzij GBBO heeft het project voor de vernieuwing van onze website veel vaart gemaakt. Ze hebben de aanbesteder flink achteraan gezeten om het project te laten slagen. De onderzoeken voor de website zijn goed uitgevoerd en werden duidelijk gepresenteerd. Kortom, we zijn over de begeleiding van GBBO bij het vernieuwen van onze website tevreden."
Joop BeijaardGem. Regeling De Waddeneilanden
“Ik zou GBBO zeker als eerste bureau aanbevelen om te helpen met digitale dienstverlening voor een gemeente. Ze denken ook mee aan de voorkant. Het is meer dan alleen een nieuwe website maken (www.voorneaanzee.nl). De samenwerking heb ik als prettig ervaren.”
Angelique MeijnenGemeente Voorne aan Zee
“Wij hadden twee vragen: help ons bij een tijdige migratie van het huidige CMS en help ons bij de meervoudig onderhandse aanbesteding voor een nieuwe toekomstbestendige website. Omdat we laat instapten en dus eigenlijk simpelweg haast hadden, bleef voor mij een zorgvuldige én pragmatische aanpak van essentieel belang. Ik vind dat GBBO hierin geslaagd is. GBBO heeft waargemaakt wat zij beloofden.”
M. KortReclassering Nederland
“Er zit veel kennis en ervaring bij GBBO. We hebben het projectresultaat behaald, namelijk een geschikte nieuwe leverancier vinden voor het content management systeem voor www.overbetuwe.nl.”
Simone VehofGemeente Overbetuwe
“De samenwerking met GBBO was goed. Afspraak is afspraak, ze zijn resultaatgericht en het zijn leuke lui om mee te werken. Ze nemen veel werk uit handen. Ze zijn goed in staat om te luisteren en de echte vraag te achterhalen. Er wordt niet gestart en met oogkleppen op naar het resultaat gewerkt. Ze hebben veel ervaring en dat betaalt zich uit in de samenwerking en de resultaten. Bij GBBO zijn ze zeer kundig op het domein van gemeentelijke digitale dienstverlening."
Tjerk VenrooyVNG Realisatie
“GBBO voerde voor ons de projectleiding voor het vernieuwen van de website van www.meierijstad.nl uit. Ze hebben kennis en enthousiasme ingebracht, er was een goede klik met het online team, het managen van de CMS leverancier ging goed en het project is tijdig en binnen budget opgeleverd met een hoge kwaliteit. Als kers op de taart is er nog een collega getraind door GBBO waar we heel blij mee zijn.”
Carl van der PolGemeente Meierijstad
"Dankzij GBBO heeft het project voor de vernieuwing van onze website veel vaart gemaakt. Ze hebben de aanbesteder flink achteraan gezeten om het project te laten slagen. De onderzoeken voor de website zijn goed uitgevoerd en werden duidelijk gepresenteerd. Kortom, we zijn over de begeleiding van GBBO bij het vernieuwen van onze website tevreden."
Joop BeijaardGem. Regeling De Waddeneilanden
“Ik zou GBBO zeker als eerste bureau aanbevelen om te helpen met digitale dienstverlening voor een gemeente. Ze denken ook mee aan de voorkant. Het is meer dan alleen een nieuwe website maken (www.voorneaanzee.nl). De samenwerking heb ik als prettig ervaren.”
Angelique MeijnenGemeente Voorne aan Zee