Vernieuwing website, ledenomgeving en automatisering van Ergotherapie Nederland
Voor deze leuke opdrachtgever realiseerden we een sterk verbeterde website waaronder meer self-service mogelijkheden voor leden én minder handmatig werk voor de organisatie.
- Verbeterde website en self-service mogelijkheden
- Forse daling in content: van 2.953 naar 449
- Duurzame tijdsbesparing backoffice door automatisering
Aanleiding
Ergotherapie Nederland, de beroepsvereniging voor ergotherapeuten wilde een nieuwe website om drie redenen:
- Lage ledentevredenheid: Leden beoordeelden de oude website als onvoldoende, met name vanwege slechte vindbaarheid van informatie en diensten en ondermaatse prestaties (uptime, laadsnelheid).
- Handmatig werk automatiseren: door AFAS software beter te integreren in de website en de back-office kan er bespaard worden op handmatig werk, met name voor ledenadministratie activiteiten.
- Ontevreden over de webbouwer: de leverancier van de website betrof een eenmanszaak waardoor continuïteit niet of onvoldoende was geborgd.
Directeur Theo van der Bom stelde aan GBBO de volgende vraag:
"Kan GBBO helpen om de nieuwe gebruikersgerichte website van Ergotherapie Nederland te implementeren in de organisatie? Kan dat op zo’n manier dat er ook meer selfservice voor de gebruikers en medewerkers mogelijk wordt?"
Aanpak
In een periode van ongeveer 12 maanden is er intensief samengewerkt om een compleet nieuwe website en ledenomgeving te realiseren. Activiteiten omvatte onder andere:
- De projectleiding voor de vernieuwing van de website en ledenomgeving
- De selectie van een nieuwe CMS-leverancier en aansturing bouw nieuwe website door geselecteerde webbouwer
- Het uitvoeren van diverse gebruikersonderzoeken zoals toptaken en card sorting
- Het verwijderen en herschrijven van de webcontent (relevanter en meer dienstverlenend gemaakt)
- Begeleiding van het automatiseren van front- en backoffice-processen van de ledenadministratie
Resultaten
- De nieuwe website van Ergotherapie Nederland is veel gebruikersvriendelijker. De nieuwe website is taakgericht en vanuit de bezoeker ingericht. Het toptakenonderzoek in combinatie met de card-sorting hebben voor een inrichting gezorgd die aansluit bij de behoefte van de bezoekers. Aansluitend zijn de selfservice functionaliteiten voor de leden én de niet-leden zijn enorm toegenomen.
- Het aantal webpagina’s en pdf-documenten is drastisch verminderd van 2.953 naar 449 in totaal. Een verbetering voor de bezoeker maar ook voor het beheer van de website.
- Er is een duurzame tijdsbesparing voor de backoffice van de vereniging gerealiseerd. Er zijn grote processen geautomatiseerd op het gebied van de cursusadministratie, facturatie en het lid worden.
Onze klant over deze opdracht
“Ik beoordeel de dienstverlening van GBBO met een 9. Het team van GBBO reageert snel en werkt heel adequaat. Voor ons een perfecte realisatie van een gebruikersgerichte vernieuwing van de website van Ergotherapie Nederland!”
Wij over deze opdracht
“We hebben tijdens deze samenwerking ontdekt dat we buiten de overheidsklanten en -projecten die we doen onze expertise uitstekend kunnen inzetten voor een vereniging. De samenwerking verliep erg prettig en er werd vertrouwd op onze expertise. Het resultaat mag er wezen, niet alleen de leden en niet-leden ervaren een betere website en selfservice, ook de interne organisatie hoeft minder saai administratief werk te doen door slimme automatiseringen.”
Onze klanten waarderen ons met:
Al meer dan 150 klanten
geholpen sinds 2013.
Klanten beoordelen ons met een 8,5 uit 100+ reviews op o.a. Google
We hebben meer dan 100 reviews ontvangen op o.a. Google.
Wij zijn trots op onze klanttevredenheid
We zijn trots op de waardering van onze klanten. Bekijk hier een selectie van de meer dan 100 reviews van onze opdrachtgevers.
“De medewerkers van GBBO die ons hebben geholpen bij het vernieuwen van onze website van gemeente Midden-Drenthe hadden heel veel kennis van zaken, hadden humor en waren goed scherp.”
Kristiaan BenesGemeente Midden-Drenthe
“Er zit veel kennis en ervaring bij GBBO. We hebben het projectresultaat behaald, namelijk een geschikte nieuwe leverancier vinden voor het content management systeem voor www.overbetuwe.nl.”
Simone VehofGemeente Overbetuwe
“GBBO bood goede begeleiding in de mogelijkheden van klantonderzoek. Tijdens het project werd er goed meedacht over onze wensen en mogelijkheden. Het project liep goed in de fases die zijn afgestemd. Ik kreeg heel snel antwoord op vragen en werd tijdig geïnformeerd. De verslagen na een overleg waren ook snel beschikbaar.”
Bianca TesselaarSED Organisatie
“Wij hadden twee vragen: help ons bij een tijdige migratie van het huidige CMS en help ons bij de meervoudig onderhandse aanbesteding voor een nieuwe toekomstbestendige website. Omdat we laat instapten en dus eigenlijk simpelweg haast hadden, bleef voor mij een zorgvuldige én pragmatische aanpak van essentieel belang. Ik vind dat GBBO hierin geslaagd is. GBBO heeft waargemaakt wat zij beloofden.”
M. KortReclassering Nederland
“GBBO heeft ons geholpen om de website van gemeente Heerenveen te vernieuwen. Als ik denk aan de verbetering van digitale dienstverlening dan denk ik aan GBBO. Tijdens het project werd er op een fijne en directe manier gecommuniceerd. Als er snel resultaat nodig was, dan pasten ze zich moeiteloos aan. Bij GBBO krijg je wat je verwacht van een bureau, met net even wat meer informatie en toelichting die zorgen voor het juiste resultaat.”
Jelle HoekstraGemeente Heerenveen
“Tijdens het project was het contact met GBBO prettig. Het resultaat voldoet aan onze verwachtingen. Kenmerkend voor GBBO is de openheid en transparantie in hun manier van werken. Ze hebben veel kennis, kunde en empathisch vermogen”.
Tamara HuffmeijerGemeente Leudal
“De medewerkers van GBBO die ons hebben geholpen bij het vernieuwen van onze website van gemeente Midden-Drenthe hadden heel veel kennis van zaken, hadden humor en waren goed scherp.”
Kristiaan BenesGemeente Midden-Drenthe
“Er zit veel kennis en ervaring bij GBBO. We hebben het projectresultaat behaald, namelijk een geschikte nieuwe leverancier vinden voor het content management systeem voor www.overbetuwe.nl.”
Simone VehofGemeente Overbetuwe
“GBBO bood goede begeleiding in de mogelijkheden van klantonderzoek. Tijdens het project werd er goed meedacht over onze wensen en mogelijkheden. Het project liep goed in de fases die zijn afgestemd. Ik kreeg heel snel antwoord op vragen en werd tijdig geïnformeerd. De verslagen na een overleg waren ook snel beschikbaar.”
Bianca TesselaarSED Organisatie
“Wij hadden twee vragen: help ons bij een tijdige migratie van het huidige CMS en help ons bij de meervoudig onderhandse aanbesteding voor een nieuwe toekomstbestendige website. Omdat we laat instapten en dus eigenlijk simpelweg haast hadden, bleef voor mij een zorgvuldige én pragmatische aanpak van essentieel belang. Ik vind dat GBBO hierin geslaagd is. GBBO heeft waargemaakt wat zij beloofden.”
M. KortReclassering Nederland
“GBBO heeft ons geholpen om de website van gemeente Heerenveen te vernieuwen. Als ik denk aan de verbetering van digitale dienstverlening dan denk ik aan GBBO. Tijdens het project werd er op een fijne en directe manier gecommuniceerd. Als er snel resultaat nodig was, dan pasten ze zich moeiteloos aan. Bij GBBO krijg je wat je verwacht van een bureau, met net even wat meer informatie en toelichting die zorgen voor het juiste resultaat.”
Jelle HoekstraGemeente Heerenveen
“Tijdens het project was het contact met GBBO prettig. Het resultaat voldoet aan onze verwachtingen. Kenmerkend voor GBBO is de openheid en transparantie in hun manier van werken. Ze hebben veel kennis, kunde en empathisch vermogen”.
Tamara HuffmeijerGemeente Leudal