• Verbeterde website en self-service mogelijkheden
  • Forse daling in content: van 2.953 naar 449
  • Duurzame tijdsbesparing backoffice door automatisering

Aanleiding

Ergotherapie Nederland, de beroepsvereniging voor ergotherapeuten wilde een nieuwe website om drie redenen:

  1. Lage ledentevredenheid: Leden beoordeelden de oude website als onvoldoende, met name vanwege slechte vindbaarheid van informatie en diensten en ondermaatse prestaties (uptime, laadsnelheid).
  2. Handmatig werk automatiseren: door AFAS software beter te integreren in de website en de back-office kan er bespaard worden op handmatig werk, met name voor ledenadministratie activiteiten.
  3. Ontevreden over de webbouwer: de leverancier van de website betrof een eenmanszaak waardoor continuïteit niet of onvoldoende was geborgd.

Directeur Theo van der Bom stelde aan GBBO de volgende vraag:

"Kan GBBO helpen om de nieuwe gebruikersgerichte website van Ergotherapie Nederland te implementeren in de organisatie? Kan dat op zo’n manier dat er ook meer selfservice voor de gebruikers en medewerkers mogelijk wordt?"

Aanpak

In een periode van ongeveer 12 maanden is er intensief samengewerkt om een compleet nieuwe website en ledenomgeving te realiseren. Activiteiten omvatte onder andere:

Resultaten

Onze klant over deze opdracht

“Ik beoordeel de dienstverlening van GBBO met een 9. Het team van GBBO reageert snel en werkt heel adequaat. Voor ons een perfecte realisatie van een gebruikersgerichte vernieuwing van de website van Ergotherapie Nederland!”

Video afspelen
Theo van der Bom
Directeur Ergotherapie Nederland

Wij over deze opdracht

“We hebben tijdens deze samenwerking ontdekt dat we buiten de overheidsklanten en -projecten die we doen onze expertise uitstekend kunnen inzetten voor een vereniging. De samenwerking verliep erg prettig en er werd vertrouwd op onze expertise. Het resultaat mag er wezen, niet alleen de leden en niet-leden ervaren een betere website en selfservice, ook de interne organisatie hoeft minder saai administratief werk te doen door slimme automatiseringen.”

Pieter Pinxten
Directeur GBBO

Onze klanten waarderen ons met:

Al meer dan 150 klanten
geholpen sinds 2013.

Klanten beoordelen ons met een 8,5 uit 100+ reviews op o.a. Google

We hebben meer dan 100 reviews ontvangen op o.a. Google.

Het team van GBBO

Wij zijn trots op onze klanttevredenheid

We zijn trots op de waardering van onze klanten. Bekijk hier een selectie van de meer dan 100 reviews van onze opdrachtgevers.

“De medewerkers van GBBO die ons hebben geholpen bij het vernieuwen van onze website van gemeente Midden-Drenthe hadden heel veel kennis van zaken, hadden humor en waren goed scherp.”

Kristiaan Benes
Gemeente Midden-Drenthe

“Er zit veel kennis en ervaring bij GBBO. We hebben het projectresultaat behaald, namelijk een geschikte nieuwe leverancier vinden voor het content management systeem voor www.overbetuwe.nl.”

Simone Vehof
Gemeente Overbetuwe

“GBBO bood goede begeleiding in de mogelijkheden van klantonderzoek. Tijdens het project werd er goed meedacht over onze wensen en mogelijkheden. Het project liep goed in de fases die zijn afgestemd. Ik kreeg heel snel antwoord op vragen en werd tijdig geïnformeerd. De verslagen na een overleg waren ook snel beschikbaar.”

Bianca Tesselaar
SED Organisatie

“Wij hadden twee vragen: help ons bij een tijdige migratie van het huidige CMS en help ons bij de meervoudig onderhandse aanbesteding voor een nieuwe toekomstbestendige website. Omdat we laat instapten en dus eigenlijk simpelweg haast hadden, bleef voor mij een zorgvuldige én pragmatische aanpak van essentieel belang. Ik vind dat GBBO hierin geslaagd is. GBBO heeft waargemaakt wat zij beloofden.”

M. Kort
Reclassering Nederland

“GBBO heeft ons geholpen om de website van gemeente Heerenveen te vernieuwen. Als ik denk aan de verbetering van digitale dienstverlening dan denk ik aan GBBO. Tijdens het project werd er op een fijne en directe manier gecommuniceerd. Als er snel resultaat nodig was, dan pasten ze zich moeiteloos aan. Bij GBBO krijg je wat je verwacht van een bureau, met net even wat meer informatie en toelichting die zorgen voor het juiste resultaat.”

Jelle Hoekstra
Gemeente Heerenveen

“Tijdens het project  was het contact met GBBO prettig. Het resultaat voldoet aan onze verwachtingen. Kenmerkend voor GBBO is de openheid en transparantie in hun manier van werken. Ze hebben veel kennis, kunde en empathisch vermogen”.

Tamara Huffmeijer
Gemeente Leudal

“De medewerkers van GBBO die ons hebben geholpen bij het vernieuwen van onze website van gemeente Midden-Drenthe hadden heel veel kennis van zaken, hadden humor en waren goed scherp.”

Kristiaan Benes
Gemeente Midden-Drenthe

“Er zit veel kennis en ervaring bij GBBO. We hebben het projectresultaat behaald, namelijk een geschikte nieuwe leverancier vinden voor het content management systeem voor www.overbetuwe.nl.”

Simone Vehof
Gemeente Overbetuwe

“GBBO bood goede begeleiding in de mogelijkheden van klantonderzoek. Tijdens het project werd er goed meedacht over onze wensen en mogelijkheden. Het project liep goed in de fases die zijn afgestemd. Ik kreeg heel snel antwoord op vragen en werd tijdig geïnformeerd. De verslagen na een overleg waren ook snel beschikbaar.”

Bianca Tesselaar
SED Organisatie

“Wij hadden twee vragen: help ons bij een tijdige migratie van het huidige CMS en help ons bij de meervoudig onderhandse aanbesteding voor een nieuwe toekomstbestendige website. Omdat we laat instapten en dus eigenlijk simpelweg haast hadden, bleef voor mij een zorgvuldige én pragmatische aanpak van essentieel belang. Ik vind dat GBBO hierin geslaagd is. GBBO heeft waargemaakt wat zij beloofden.”

M. Kort
Reclassering Nederland

“GBBO heeft ons geholpen om de website van gemeente Heerenveen te vernieuwen. Als ik denk aan de verbetering van digitale dienstverlening dan denk ik aan GBBO. Tijdens het project werd er op een fijne en directe manier gecommuniceerd. Als er snel resultaat nodig was, dan pasten ze zich moeiteloos aan. Bij GBBO krijg je wat je verwacht van een bureau, met net even wat meer informatie en toelichting die zorgen voor het juiste resultaat.”

Jelle Hoekstra
Gemeente Heerenveen

“Tijdens het project  was het contact met GBBO prettig. Het resultaat voldoet aan onze verwachtingen. Kenmerkend voor GBBO is de openheid en transparantie in hun manier van werken. Ze hebben veel kennis, kunde en empathisch vermogen”.

Tamara Huffmeijer
Gemeente Leudal

Succesverhalen
van klanten

Iedereen kan van alles beloven. Wij geven je bewijs over hoe het is om te werken met ons. Daarom laten we onze klanten graag aan het woord.

Website vernieuwen? Ontvang een gratis plan van aanpak

Bij het plan van aanpak krijg je:

Gebaseerd op onze bewezen aanpak voor meer dan 50 publieke organisaties. Speciaal voor jou op maat gemaakt.

6 redenen om
voor ons te kiezen

  1. 1Betrouwbare partner: 10+ jaar ervaring met websites in de publieke sector

    We begrijpen jouw wereld en spreken jouw taal. We hebben 150+ verschillende publieke opdrachtgevers geholpen en meer dan 500 opdrachten succesvol uitgevoerd.

  2. 2Hart voor de publieke sector

    Gaat jouw hart ook sneller kloppen van het verbeteren van de digitale dienstverlening,
    waarbij het om de mens draait en niet om het geld? Ons hart ook!

  3. 3Hoge klanttevredenheid: 8,5 op basis van 150 reviews

    Jou als opdrachtgever tevreden maken én houden is onze missie. Van start tot einde ontvang jij van onze professionals een uitstekende dienstverlening.

  4. 4Deskundige webprofessionals met gemiddeld 10+ jaar ervaring

    Onze interim professionals hebben gemiddeld 10+ jaar ervaring met ‘online’. Verwacht een hoge mate van deskundigheid rondom alles wat met websites en digitale dienstverlening te maken heeft.

  5. 5Beschikbaar in heel Nederland

    Je kunt ons inschakelen voor opdrachten in heel Nederland

  6. 6Samenwerken met plezier

    Samenwerken met GBBO is leuk! We vieren graag successen met jou, spreken
    waardering naar elkaar uit en organiseren bijeenkomsten die energie geven en niet
    kosten.

Over GBBO

Jouw website en webteam tot een succes maken. Dat is waar wij voor gaan. Samen met jou en je collega’s werken we aan betere, gebruiksvriendelijkere en toegankelijkere digitale dienstverlening. Dat maakt het leven van inwoners, ondernemers, cliënten, patiënten, studenten, huurders en leden namelijk een stuk prettiger. Onze deskundige en zeer ervaren online professionals helpen je graag om jouw digitale uitdaging samen tot een succes te maken.