Vernieuwing website, ledenomgeving en automatisering van Ergotherapie Nederland
Voor deze leuke opdrachtgever realiseerden we een sterk verbeterde website waaronder meer self-service mogelijkheden voor leden én minder handmatig werk voor de organisatie.
- Verbeterde website en self-service mogelijkheden
- Forse daling in content: van 2.953 naar 449
- Duurzame tijdsbesparing backoffice door automatisering
Aanleiding
Ergotherapie Nederland, de beroepsvereniging voor ergotherapeuten wilde een nieuwe website om drie redenen:
- Lage ledentevredenheid: Leden beoordeelden de oude website als onvoldoende, met name vanwege slechte vindbaarheid van informatie en diensten en ondermaatse prestaties (uptime, laadsnelheid).
- Handmatig werk automatiseren: door AFAS software beter te integreren in de website en de back-office kan er bespaard worden op handmatig werk, met name voor ledenadministratie activiteiten.
- Ontevreden over de webbouwer: de leverancier van de website betrof een eenmanszaak waardoor continuïteit niet of onvoldoende was geborgd.
Directeur Theo van der Bom stelde aan GBBO de volgende vraag:
"Kan GBBO helpen om de nieuwe gebruikersgerichte website van Ergotherapie Nederland te implementeren in de organisatie? Kan dat op zo’n manier dat er ook meer selfservice voor de gebruikers en medewerkers mogelijk wordt?"
Aanpak
In een periode van ongeveer 12 maanden is er intensief samengewerkt om een compleet nieuwe website en ledenomgeving te realiseren. Activiteiten omvatte onder andere:
- De projectleiding voor de vernieuwing van de website en ledenomgeving
- De selectie van een nieuwe CMS-leverancier en aansturing bouw nieuwe website door geselecteerde webbouwer
- Het uitvoeren van diverse gebruikersonderzoeken zoals toptaken en card sorting
- Het verwijderen en herschrijven van de webcontent (relevanter en meer dienstverlenend gemaakt)
- Begeleiding van het automatiseren van front- en backoffice-processen van de ledenadministratie
Resultaten
- De nieuwe website van Ergotherapie Nederland is veel gebruikersvriendelijker. De nieuwe website is taakgericht en vanuit de bezoeker ingericht. Het toptakenonderzoek in combinatie met de card-sorting hebben voor een inrichting gezorgd die aansluit bij de behoefte van de bezoekers. Aansluitend zijn de selfservice functionaliteiten voor de leden én de niet-leden zijn enorm toegenomen.
- Het aantal webpagina’s en pdf-documenten is drastisch verminderd van 2.953 naar 449 in totaal. Een verbetering voor de bezoeker maar ook voor het beheer van de website.
- Er is een duurzame tijdsbesparing voor de backoffice van de vereniging gerealiseerd. Er zijn grote processen geautomatiseerd op het gebied van de cursusadministratie, facturatie en het lid worden.
Onze klant over deze opdracht
“Ik beoordeel de dienstverlening van GBBO met een 9. Het team van GBBO reageert snel en werkt heel adequaat. Voor ons een perfecte realisatie van een gebruikersgerichte vernieuwing van de website van Ergotherapie Nederland!”
Wij over deze opdracht
“We hebben tijdens deze samenwerking ontdekt dat we buiten de overheidsklanten en -projecten die we doen onze expertise uitstekend kunnen inzetten voor een vereniging. De samenwerking verliep erg prettig en er werd vertrouwd op onze expertise. Het resultaat mag er wezen, niet alleen de leden en niet-leden ervaren een betere website en selfservice, ook de interne organisatie hoeft minder saai administratief werk te doen door slimme automatiseringen.”
Onze klanten waarderen ons met:
Al meer dan 150 klanten
geholpen sinds 2013.
Klanten beoordelen ons met een 8,5 uit 100+ reviews op o.a. Google
We hebben meer dan 100 reviews ontvangen op o.a. Google.
Wij zijn trots op onze klanttevredenheid
We zijn trots op de waardering van onze klanten. Bekijk hier een selectie van de meer dan 100 reviews van onze opdrachtgevers.
“Aan de samenwerking met GBBO voor het vernieuwen van de website van gemeente Midden-Drenthe (en het realiseren van een nieuw online team) heb ik super veel gehad. Het was fijn om te kunnen sparren en iemand te hebben die je steunt, maar ook realistisch blijft.”
Jeroen DijkemaGemeente Midden-Drenthe
"GBBO heeft ons geholpen met de projectleiding voor de vernieuwing van www.dronten.nl. GBBO denkt mee en ontzorgt enorm. Ze hebben de goede ideeën en het lijkt of hen niks te veel is gevraagd.”
Nadine WestenbrinkGemeente Dronten
“Er zit veel kennis en ervaring bij GBBO. We hebben het projectresultaat behaald, namelijk een geschikte nieuwe leverancier vinden voor het content management systeem voor www.overbetuwe.nl.”
Simone VehofGemeente Overbetuwe
“We hebben met GBBO een nieuwe visie en actieplan voor de digitale dienstverlening voor de komende 5 jaar ontwikkeld voor gemeente De Fryske Marren. Bij GBBO hebben ze verstand van zaken. Er is goed overleg mogelijk op maat en ze luisteren goed naar de opdrachtgever. Het contact was laagdrempelig. De projectbegeleiders doen hun werk goed. Ze hebben ons van goed advies voorzien. Bedankt voor de enthousiaste begeleiding.”
Martha à NijeholtGemeente De Fryske Marren
“Er zijn waardevolle onderzoeken door GBBO uitgevoerd die ons helpen bij het realiseren van de nieuwe website www.voorneaanzee.nl (fusie van 3 gemeenten). Er werd gezorgd voor een goed overzicht en wij zijn goed geholpen.”
Nienke van 't KloosterGemeente Voorne aan Zee
“Door jullie aanwezigheid is de vernieuwing van www.meierijstad.nl vlekkeloos verlopen. We hadden het webproject anders echt niet zelf voor elkaar gekregen. Afspraken worden nagekomen en er wordt gestructureerd gewerkt. Jullie ontzorgen ons.”
Anja van AertGemeente Meierijstad
“Aan de samenwerking met GBBO voor het vernieuwen van de website van gemeente Midden-Drenthe (en het realiseren van een nieuw online team) heb ik super veel gehad. Het was fijn om te kunnen sparren en iemand te hebben die je steunt, maar ook realistisch blijft.”
Jeroen DijkemaGemeente Midden-Drenthe
"GBBO heeft ons geholpen met de projectleiding voor de vernieuwing van www.dronten.nl. GBBO denkt mee en ontzorgt enorm. Ze hebben de goede ideeën en het lijkt of hen niks te veel is gevraagd.”
Nadine WestenbrinkGemeente Dronten
“Er zit veel kennis en ervaring bij GBBO. We hebben het projectresultaat behaald, namelijk een geschikte nieuwe leverancier vinden voor het content management systeem voor www.overbetuwe.nl.”
Simone VehofGemeente Overbetuwe
“We hebben met GBBO een nieuwe visie en actieplan voor de digitale dienstverlening voor de komende 5 jaar ontwikkeld voor gemeente De Fryske Marren. Bij GBBO hebben ze verstand van zaken. Er is goed overleg mogelijk op maat en ze luisteren goed naar de opdrachtgever. Het contact was laagdrempelig. De projectbegeleiders doen hun werk goed. Ze hebben ons van goed advies voorzien. Bedankt voor de enthousiaste begeleiding.”
Martha à NijeholtGemeente De Fryske Marren
“Er zijn waardevolle onderzoeken door GBBO uitgevoerd die ons helpen bij het realiseren van de nieuwe website www.voorneaanzee.nl (fusie van 3 gemeenten). Er werd gezorgd voor een goed overzicht en wij zijn goed geholpen.”
Nienke van 't KloosterGemeente Voorne aan Zee
“Door jullie aanwezigheid is de vernieuwing van www.meierijstad.nl vlekkeloos verlopen. We hadden het webproject anders echt niet zelf voor elkaar gekregen. Afspraken worden nagekomen en er wordt gestructureerd gewerkt. Jullie ontzorgen ons.”
Anja van AertGemeente Meierijstad